افزایش 2 برابری سرویس ایاب و ذهاب معلولان استان تهران تا پایان سال

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسئله ایاب و ذهاب معلولان با شهرداری رایزنی های مختلفی انجام داده و تا کنون گام هایی را در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: خودروهای مناسب سازی شده با همکاری مشترک شهرداری و سازمان بهزیستی در اختیار انجمن معلولان قرار گرفته است و بیشتر مورد استفاده معلولانی است که دچار ضایعه نخاعی و معلولیت شدید هستند و از طریق سامانه ویژه حمل و نقل معلولان توسط دو انجمن فعال در حوزه معلولان مدیریت می شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارش ها در حال حاضر 60 دستگاه خودرو در ناوگان ایاب و ذهاب معلولان شهر تهران به این افراد خدمات حمل و نقل مورد نیاز را ارائه می دهند و مقرر شده است که تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش بیابد.

اسدی یادآور شد: بهزیستی استان تهران برای سهولت تردد معلولان تحت پوشش بهزیستی این استان با شرایط خاص که معلولیت شدید دارند، یارانه تردد این افراد را تا 3 برابر افزایش داده است و آمار این گروه از مددجویان به بیش از 600 نفر می رسد.

وی تصریح کرد: شاید مبلغ یارانه ترددی که به معلولان با شرایط خاص پرداخت می شود قابل توجه نباشد اما بخشی از هزینه تردد این افراد را تامین می کند و در سال جاری مبلغ 153 هزار تومان به عنوان این کمک هزینه به حساب هر یک از معلولان فوق واریز می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: کمیسیون های تشخیص شدت معلولیت مددجویان معلول پس از بررسی های مورد نیاز اولویت دریافت کمک هزینه تردد برای معلولیت های سخت را تعیین کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 331737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟