بلاتکیلفی زمین‌های تملک شده اطراف دانشگاه تهران

به گزارش گروه سیاسی رکنا، عظیم بابایی درباره طرح جامع دانشگاه تهران و ساماندهی آن گفت: ساماندهی دانشگاه تهران ارتباط چندانی با شهرداری تهران ندارد، اما به عنوان یکی از معضلات منطقه محسوب می‌شود. در حال حاضر محدوده دانشگاه تهران فریز شده است و اجازه ساخت و ساز به شهروندان داده نمی‌شود که این برای شهروندان منطقه مشکلاتی را به همراه داشته برخی از آنها از مراجع قضایی حکم دریافت کردند و ما مجبور شده‌ایم به آنها پروانه ساخت بدهیم.
وی افزود: انتظار داریم که دولت، تدبیر مناسبی برای دانشگاه تهران در نظر بگیرد تا هرچه زودتر این موضوع ساماندهی شود. در شرایط فعلی برخی از زمین‌هایی که با کمک شهرداری برای ساماندهی دانشگاه تهران تملک شده بود، به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده و ممکن است استفاده‌های نامناسب نیز از آنها انجام شود که این می‌تواند چالشی جدی برای منطقه 6 قلمداد شود.
وی درخصوص معضل شب‌مردگی در منطقه 6 تهران به عنوان یکی از دغدغه‌های شهری گفت: در منطقه 6، محله‌های تجاری کمتر وجود دارد و بیشتر محلات، پذیرای بخش اداری، آموزشی و درمانی هستند.
وی افزود: منطقه 6 بیشترین مراکز آموزشی و درمانی دارد و به نوعی برای مراکز درمانی قطب کشور محسوب می‌شود لذا ممکن است برخی از بخش‌ها دچار شب‌مردگی شده بودند که خوشبختانه ظرف 4 سال گذشته تدابیری برای رفع این معضل در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه 6 ادامه داد: تلاش کردیم بخش‌های مسکونی به هیچ عنوان در منطقه تغییر کاربری داده نشوند مگر درخصوص شغل‌های خاص مجاز مثلپزشکی که آن هم به ندرت اجازه تغییر کاربری، مسکونی صادر شده است. ظرف یک سال گذشته جمعیت‌پذیری منطقه 6 بیشتر شده و این نیز حاصل افزایش علاقه شهروندان برای سکونت در منطقه به دلیل افزایش امکانات و رضایتمندی آنها از رفاهیات منطقه بوده است. ظرف یک سال گذشته ترافیک در منطقه 6 به عنوان یکی از معضلات همیشگی کاهش پیدا کرده و سطح دسترسی‌ها بهتر شده است.
بابایی با اشاره به اینکه افرادی که در مراکز علمی و درمانی منطقه مشغل به کار هستند امروز در همین منطقه ساکن شدند افزود: با در نظر گرفتن تدابیری که عنوان شد، وضعیت منطقه بهتر شده و اکثر محلات منطقه 6 شب‌ها زنده هستند.
منطقه ۶ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز این شهر واقع است. این منطقه از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود واز مهمترین محله‌های این منطقه می‌توان به محله‌های نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و آرژانتین اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 326430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟