عضویت سازمان میادین در مجمع شهرداری‌های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک

رکنا اجتماعی: پس از قریب به یک دهه فعالیت‌های حمایتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از توسعه کشاورزی ارگانیک در ایران ، مدیرعامل این سازمان به عنوان نماینده شهرداری تهران به عضویت مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک (ILGOA ) درآمد.
این مجمع در سپتامبر ٢٠١٥ در شهر گوسان کره جنوبی با حضور نماینده وزارت جهاد کشاورزی ایران نماینده انجمن ارگانیک ایران و شانزده شهرداری آسیا و با حمایت دفتر منطقه آسیایی فدراسیون بین المللی ارگانیک FOAM-OSIA و جنبش های کشاورزی ارگانیک تشکیل شد . در حال حاضر شهردار شهر گوسان کره جنوبی ریاست این نهاد که دارای 52 عضو از 27 کشور می باشد را بر عهده دارد و عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به نمایندگی از شهرداری تهران عضو این مجمع آسیایی شد.
در سومین گردهمایی سالانه مجمع شهرداران آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک که در تاریخ 9 الی 11شهریور 1396 با حضور رئیس فدراسیون بین المللی جنبش های کشاورزی ارگانیک و رئیس دفتر منطقه آسیای جنوبی برگزار شد دکتر محمدرضا اردکانی ضمن ارائه سخنرانی به نمایندگی از طرف رحیمی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران ، تفاهم نامه همکاری و عضویت ایران IFOAM-IRAN در مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک را امضاء کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، این سازمان تا کنون نه دوره جشنواره ارگانیک را برگزار کرده که سه دوره اخیر این جشنواره را با عنوان هفته ارگانیک تهران با همکاری انجمن ارگانیک ایران بر پا داشته است. دهمین دوره این جشنواره در مقیاس بین المللی و با حضور شرکت های خارجی توسط سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در اوایل دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟