واکنش های آلرژی معمولا با تب همراه نیستند/علائم آلرژی را جدی بگیرید

به گزارش رکنا، فرا رسید فصل بهار برای برخی از شهروندان همراه است با خارش چشم و آبریزش های چشم و گلو وگاها سرفه های شدید  و این نگرانی تا پایان فصل ادامه دارد. تشدید این شرایط  می تواند از سالهای کودکی تا  بعدها  همچنان تکرار شود و موجب نارحتی افراد در سنین بالاتر شود.نرگس غلامی،متخصص کودکان، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این رابطه به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: آلرژی با واکنش سیستم ایمنی بدن به یک ماده خاص درارتباط است. این مواد میتواند شامل گیاهان ،مواد غذایی، دارویی،شوینده ها،محصولات آرایشی، مو یا ادرارحیوانات و غیره باشد. 

 نرگس غلامی

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: آلرژی فصلی می‌تواند به صورت علائم تنفسی ،پوستی ،گوارشی ودرموارد شدید به صورت آنافیلاکسی بروز کند.

او بااشاره به  علائم تنفسی آلرژی گفت:علائم تنفسی آلرژی شبیه عفونتهای تنفسی خود را به صورت آبریزش بینی، عطسه.سرفه،خارش گلو،گلودرد،قرمزی چشم،اشک ریزش و…نشان میدهد.

این پزشک با هشدار به این موضوع که واکنشهای آلرژی معمولا تب ندارندگفت: واکنشهای آلرژی معمولا با تب همراه نیستند و گاهی هرسال در فصل بهار شروع ویا تشدید میشوند. 

او با اشاره به دیده شدن علائمی شبیه به آلرژی درکودکان ادامه داد:اگر کودک شما علائم شبیه سرماخوردگی دارد که بیشتر از ده تاچهارده روز ادامه داشته باشد، ممکن است به آلرژی مبتلا باشد واز طرفی هم عفونتهای تنفسی به ویژه ویروسها در افرادی که زمینه آلرژی دارند میتواند باعث تحریک مجدد علائم آنها شود و علائم تنفسی تشدید ویا طولانی شود. 

 این متخصص کودکان با اشاره به راهها ی پیشگیری آلرژی گفت:مهمترین راه پیشگیری از آلرژی، پرهیزاز مواجهه با موادی که باعث آن می‌شونداست، گرچه همیشه اجتناب از آن ممکن نیست و یا آن ماده قابل شناسایی نیست. 

او در ادامه اضافه کرد:درموارد شدید و یا تکرارشونده که علائم برای فرد اذیت کننده است از دارودرمانی مانند استفاده ازآ نتی هیستامین،ضداحتقان،استروئید،اسپرهای بینی یا دهانی وگاهی درموارد خیلی شدید یا تهدیدکننده حیات، استفاده از ایمونوتراپی توصیه می‌شود که همه این موارد باید با نظر پزشک باشد. 

دکتر غلامی تاکید می کند: علائم تنفسی ویرال و آلرژی می‌تواند شبیه هم باشد. درفصل بهار زمینه ایجاد هردو تشدید می‌شود و تشخیص ودرمان هردو توسط پزشک می‌باشد.

 

کدخبر: 991647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟