سردار اشتری:زائران خارجی اربعین فقط در مرز شلمچه مجاز به تردد هستند

سردار حسین اشتری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:در سال های گذشته امنیت زائران و تسهیل در تردد آنها در ایام اربعین بر عهده ناجا بود که امسال نیز این نیرو آمادگی لازم برای برقراری نظم و امنیت زائران اربعین حسینی را دارد.

وی اظهار داشت: بازدیدهای میدانی از مرزهای شلمچه و چذابه در خورستان و مهران در استان ایلام انجام شده است و نقاط قوت و ضعف کارشناسی و تدابیر لازم برای آن برطرف کردن مشکلات اتخاذ شد.

سردار اشتری اظهار داشت:در اربعین سال جاری اتباع غیر ایرانی فقط از مرز شلمچه تردد می کنند و باید زیرساخت های لازم برای تسهیل عبور آنها ایجاد شود.

وی اظهار داشت:زائران اربعین از هم اکنون مدارک و گذرنامه معتبر اخذ کنند و هنگام مراجعه به مرزها در اربعین باید ویزا داشته باشند.

فرمانده ناجا گفت: زمان صدور ویزای اربعین از سوی سفارت عراق اعلام می شود ولی با هماهنگ انجام شده 30 تا 45 روز مانده به اربعین کار صدور ویزا انجام خواهد شد.

وی افزود: زائران اربعین حتما ویزای خود را از طریق دفاتر مورد تائید سفارت عراق و نیروی انتظامی دریافت کنند و به مکان های غیر رسمی مراجعه نکنند.

سردار اشتری به آمادگی جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی برای عبور زائران اربعین حسینی از مرز خسروی هم اشاره کرد و بیان داشت:با توجه به زیر ساخت های موجود در مرز خسروی اگر طرف عراق آمادگی پذیرش زائران را داشته باشد امکان عبور زائران از این مرز نیز امکان پذیر است.

سردار اشتری سه شنبه برای معرفی فرمانده جدید انتظامی خوزستان وارد استان خوزستان شد و با حضور در یادمان شهدای شلمچه به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟