تلاش جدی دولت برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها

فریبا محمدیان روز چهارشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران افزود: در تلاش هستیم به دور از هر نوع هیاهو این امر محقق شود اما در این راستا به بستر سازی از سوی رسانه ها نیازمندیم و آنها می توانند با تحلیل هایی با محوریت جامعه شناسی، مزایای حضور خانواده ها در مکان های ورزشی را برای جامعه تشریح کنند.

وی با تاکید بر این که داشتن اوقات فراغت سالم می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند، گفت: در صورت مهیا شدن فضای استادیوم های ورزشی برای حضور خانواده ها، کمک شایانی به افزایش نشاط در جامعه می شود.

محمدیان تصریح کرد: برای رسیدن به این خواسته که عزم دولت و خواست جامعه در پی محقق شدن آن است، باید نگرش ها هماهنگ شود و در محیطی آرام امکان حضور خانواده در مکان های ورزشی مهیا شود.

به گفته محمدیان، هم اکنون وزارت ورزش Sport و جوانان در حال آموزش مدیرانی برای مدیریت در این مکان ها است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که در برخی از مواقع شاهد هستیم رفتارهای افراد از ریل و راه اصلی منحرف می شوند، گفت: ورزش به عنوان یک اوقات فراغت سالم می تواند در تصحیح رفتارها به افراد جامعه کمک کند.

وی همچنین درباره سفر وزیر ورزش و جوانان و معاونانش به استان های مختلف گفت: در این سفرها علاوه بر دیدار با مسئولان تشکل های مردم نهاد که در حوزه جوانان فعال هستند زمینه برگزاری مسابقات ورزشی را در استان های کم برخوردار مهیا می کنیم تا جوانان ساکن در این مناطق علاوه بر افزایش نشاط، استعداد یابی ورزشی نیز بشوند.

محمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت علاقه ای به دادن امور ورزشی و باشگاه ها به بخش خصوصی دارد یا خیر گفت: قطعا دولت علاقمند کاهش تصدی گری در حوزه و باشگاه های ورزشی است.

وی با بیان این که هم اکنون 13هزار باشگاه در تهران فعال است که هشت هزار نفر از بانوان در آن فعال هستند، گفت: دولت در حال تدوین نظامنامه جامع باشگاه داری کشور است که در آن بخش خصوصی امکان فعالیت بیشتری داشته باشد.

محمدیان همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که لباس های برخی از بانوان ورزشکار شکل زیبایی ندارد، گفت: وزارت ورزش و جوانان کارگروهی دارد که در آن متخصصان مختلفی همچون طراحان لباس و نمایندگانی از حراست حضور دارند که تمامی جوانب لباس سنجیده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟