کم شدن توهم توطئه با اعتماد بین رسانه و مسئولان

علی دارابی مدیرکل امور استان‌های صداوسیما، گفت: گاهی اوقات وقتی مقامات دولتی، رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها را برنمی‌تابند و می‌گویند آنها سیاه‌نمایی کرده و مچ گیری و تخریب می‌کنند، به شیشه‌ای شدن جامعه کمکی نمی‌کنند.

مدیرکل امور استان‌های صداوسیما با بیان اینکه شفافیت یعنی زندگی افراد مختلف در آپارتمانی‌هایی که اطراف آن شیشه و کلیه فعالیت‌ها و عملکردهای درون آن قابل رویت است خطارنشان کرد: اگر امروز رکود و بیکاری در جامعه وجود دارد. این امر اظهارات مقامات دولتی است؛ چراکه رسانه‌ها می‌کوشند این موضوع را رفع کنند حال اگر رسانه یا روزنامه‌ای موضوع رکود و بیکاری را سوال کند، این معنایش سیاه‌نمایی، مچ‌گیری و ناامیدی در جامعه است؟

وی گفت: اگر هدف رسانه‌ها آشنایی با نواقص و برطرف کردن اشکالات در کشور باشد و اعتماد متقابل به وجود آید می‌توان کارهای کشور را روبه جلو برد اما مشکل از زمانی به وجود می‌اید که حلقه اعتماد بین اصحاب رسانه و مسئولان به خوبی شکل نمی‌گیرد به طوری که طرف مقابل برداشت سیاه‌نمایی، تخریب و نادیده گرفتن زحمات رسانه‌ها را دارد. این درحالی است که اصحاب رسانه باید بر اساس وظایف خود در مسیر اطلاع‌رسانی و شفافیت قدم بردارند.

دارابی خاطرنشان کرد: اگر از پرسش‌های پی در پی اصحاب رسانه که برخی از مسئولان احساس زیاد از حدی نسبت به سوالات دارند، نباید برآشفته شوند و احساس ناخوشایندی داشته باشند.

مدیرکل امور استان‌های صداوسیما گفت: هر چه رسانه‌های آزاد پرسشگر و شفاف در جامعه داشته باشیم، قطعاً به شیشه‌ای شدن کشور کمک خواهیم کرد.

وی با انتقاد از نهادینه شدن فساد در جامعه تصریح کرد: اگر رسانه‌ها، احزاب و نهادهای مدنی پرسشگری داشته باشند و مسئولان هم به آنها پاسخ دهند، قطعاً فساد در کشور از بین خواهد رفت.

دارابی افزود: همان‌طوری که رسانه یار و یاور مسئولان و انعکاس‌دهند،فعالیت‌ها و خدمات آنهاست، مسئولان هم نباید از سوالات آنها ناراحت شوند؛ چراکه اصحاب رسانه می‌کوشند تا اقداماتی که به نفع جامعه، پیشرفت و توسعه کشور است انجام دهند و اگر اعتماد بین رسانه و مسئولان به وجود آید، توهم توطئه کمتر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟