صدور اخطاریه زیست محیطی در اردبیل

یوسف محمدی ، در جریان بازدید از محل مجتمع آبدرمانی شابیل و قوتورسوئی از عدم مدیریت امور آب شهرستان مشگین شهر در خصوص وضعیت پسماند و زباله های تولیدی انتقاد کرد.

محمدی گفت: طی بازدید های کارشناسی بعمل آمده توسط کارشناسان پایش این اداره مشاهده می شد متاسفانه در مجتمع های آبگرم و تفریحی شهرستان هیچگونه مدیریتی بر روی پسماندها وجود نداشته و کلیه زباله ها به دلیل نبود سطل زباله مناسب و استاندارد و عدم جمع آوری بموقع و دفع در محل مناسب، در محوطه آبگرم و داخل رودخانه های مجاور پراکنده می گردد که با پراکندگی زباله به اطراف باعث ایجاد منظره زشت در سیمای محیط زیست طبیعی منطقه و موجب برهم زدن چهره زیبای طبیعت سبلان می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت قصابی ها در آبگرم قوتورسوئی که بصورت غیربهداشتی اقدام به ذبح گوسفند نموده و امحاء و احشاء و خونابه را داخل رودخانه مجاور قوتورسوئی تخلیه می کنند گفت: این کار خطر احتمال شیوع بیماری های مشترک انسان و دام را قوت می بخشد و در این راستا اخطاریه های مکرر صادر شده است.

وی افزود: آخرین اخطاریه زیست محیطی با ضرب الاجل 10 روزه جهت ساماندهی وضعیت زیست محیطی آبدرمانی های مذکور صادر شده است که در صورت عدم بهبود وضعیت پس از انقضای مهلت داده شده، مراتب از طریق مراجع ذیصلاح اقدام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 291093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟