کتاب و کتاب‌خوانی سبب توسعه فرهنگی می‌شود

صادق حبیب‌زاده امروز در بازدید از کتابخانه پلدشت با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است.

وی تصریح کرد: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.

معاون فرماندار پلدشت افزود: در شرایط کنونی و با وجود توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب‌خوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته است.

به گفنه وی فناوری‌های جدید به صورت جدی به کمک روش‌های سنتی آمده و البته تاثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذارده است.

حبیب‌زاده گفت: کتاب و کتابخوانی، امروزه در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می‌دهد.

در پایان 20 جلد کتاب به کتابخانه پلدشت اهداء شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟