سامانه خرید اینترنتی کتب درسی اول ابتدایی و شاخه فنی و حرفه‌ای

سیدحسین طلایی‌زواره معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در خصوص «زمان مجدد ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی»، اظهار داشت: سامانه فروش اینترنتی کتاب‌های درسی برای پایه اول ابتدایی و شاخه فنی و حرفه‌ای باز است، اما مشکلی که برخی از دانش‌آموزان دارند، این است که باید مشخصات آنها در سامانه سناد ثبت شده و احراز هویت دانش‌آموز مشخص شود تا بتواند در سامانه ثبت سفارش اینترنتی کتاب درسی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به دلایل دیگر عدم ثبت سفارش کتب درسی، ادامه داد: در برخی موارد پرونده سنجش سلامت برخی از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سیستم ثبت نمی‌شود؛ در نتیجه باید دانش‌آموزان این پایه، اطمینان حاصل کنند تا مشخصات هویتی آنها در سامانه سناد ثبت شده باشد و بعد از این مرحله است که باید سامانه فروش کتاب‌های درسی احراز هویت این دانش‌آموزان را کسب کند و آنها بتوانند ثبت سفارش کتاب درسی را به صورت الکترونیکی به نشانی www.irtextbook.com انجام دهند.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای نیز پس از قطعی شدن ثبت‌نام، می‌توانند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

طلایی زواره در پاسخ به این پرسش که «دلیل استفاده از کاغذهای شرکت‌های تولیدکننده خارجی در تهیه کتاب‌های درسی چیست؟»، خاطر نشان کرد: سیاست آموزش و پرورش این است که کاغذ همه کتاب‌های درسی بر اساس ظرفیت تولید داخل تهیه شده و رویکرد ما این است که 70 درصد از کاغذ مصرفی از تولید داخل تهیه شود.

وی در تشریح این موضوع متذکر شد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان متفاوت از دیگر کتاب‌هاست و استانداردهایی دارد؛ این کتاب‌ها و کاغذ آن درطول 9 ماه تحصیلی استفاده می‌شود و باید از کیفیتی برخوردار باشد که در طی این مدت ایرادی پیدا نکند.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به ویژگی‌های کتب درسی، یادآور شد: از جمله ویژگی‌هایی که باید کاغذ کتاب‌های درسی داشته باشد این است که از نظر بهداشتی، استمرار استفاده و مستمر بودن کتاب‌ها دارای شرایط مطلوب باشند؛ در نتیجه استانداردهایی تهیه شده است که این استانداردها را به شرکت‌های داخلی ابلاغ کرده‌ایم و اگر استانداردهای آنها حتی مقداری از استانداردهای اعلام شده نیز پایین‌تر باشند، از کاغذ تولیدی آنها استفاده می‌کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟