پیوند عمیق هلال احمر  ایران و ارمنستان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران روز گذشته با وزیر بهداشت و وزیر موقعیت های فوق العاده ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، داوید تونویان وزیر موقعیت های فوق العاده ارمنستان ضمن تشکر از قبول دعوت هیات هلال احمر ایران برای سفر به ارمنستان، اظهار کرد: براساس مذاکرات قبلی با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ایران در خصوص تعامل در زمینه کاهش ریسک در بلایا،دورنما و دستور کار زیادی برای همکاری های دوجانبه با هلال احمر ایران وجود دارد.

تونویان ادامه داد: ظرفیت، اقتدار و حجم فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران، ساختار تیم های واکنش سریع و شبکه گسترده جمعیت هلال احمر در سطح کشور ایران و همچنین همکاری های میان استانها و منطقه های جمعیت ایران در سطح کشور بسیار چشمگیر است.

پیوند عمیقی میان دو کشور ایران و ارمنستان وجود دارد

سجادی سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت وزیر ارمنستان و حضور هیات ایرانی با مدیریت دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در ارمنستان، خاطرنشان کرد: پیوند عمیق میان دو کشور حکم می کند که در صورت نیاز به خصوص در حوادث Accidents به کمک یکدیگر بشتابیم.

وی افزود: امیدواریم با تعاملات بیشتر، روز به روز شاهد گسترش ارتباطات میان دو کشور ایران و ارمنستان باشیم.

سفیر ایران همچنین با بیان اینکه در طول مدت مسئولیت در سفارت ارمنستان، شاهد حضور بهترین مدیران و مسئولان ایرانی در این کشور بودیم، تاکید کرد: امروز دکتر ضیائی نیز در زمره مدیران توانمند ایران قرار دارد.

اهمیت توسعه روابط میان دو جمعیت ملی

دکتر سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این دیدار از حضور و ملاقات با وزیر موقعیت های فوق العاده ارمنستان ابراز خرسندی کرد و افزود: وزیر و مجموعه تحت مدیریت ایشان از مجموعه اتفاقات، حوادث و ساختارهای حوادث و بحران ها در کشور ارمنستان درک عمیقی دارند.

دکتر ضیائی همچنین پیشنهاداتی را در زمینه گسترش همکاری های دو جانبه ارائه و اظهار کرد: دو جمعیت ملی ایران و ارمنستان می توانند در زمینه پیشگیری و اقدامات لازم در کاهش ریسک، ارتباط میان استان های همجوار مرزی برای مدیریت حوادث احتمالی، استفاده و تبادل تجارب، اطلاعات، تجهیزات و امکانات برای مدیریت حوادث در دو کشور، همکاری داشته باشند.

لزوم همکاری های مستمر میان دو جمعیت ملی

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اعلام آمادگی برای انتقال امکانات، تجهیزات و تجارب هلال احمر ایران به ارمنستان تاکید کرد: با انجام برنامه ریزی های لازم همکاری های میان دو کشور تا پایان سال جاری میسر می شود و این همکاری ها پس از ارزیابی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه راهکارهای انتقال تجارب هلال احمر ایران در زمینه ارائه خدمات داوطلبانه و ساختارهای استفاده شده در ارائه این خدمات، چگونگی ارائه خدمات پیش بیمارستانی به مصدومان، تولیدات و تجهیزات توانبخشی هلال احمر ایران، به کشور ارمنستان بررسی شد و همچنین مقرر شد تمرینات و مانورهای مشترک میان نیروهای عملیاتی دو جمعیت ملی برگزار شود.

در پایان رئیس جمعیت هلال احمر ایران از وزیر موقعیت های فوق العاده ارمنستان برای بازدید از امکانات، تجهیزات و توانمندی های هلال احمر ایران دعوت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟