سس پستو محبوب‌ترین سس سبز در جهان / فیلم
حجم ویدیو: 14.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40

به گزارش رکنا، سس پستو یکی از با اصالت‌ترین سس های دنیا است که بنابر تاریخچه‌ اش، دستور پخت آن به اواسط قرن نوزدهم بر می‌گردد و از منطقه لیگوریا در شمال غربی ایتالیا منشا می‌گیرد.

مواد لازم سس پستو

به ازای هر یک لیوان برگ ریحان

یک حبه سیر

3 قاشق غذا خوری پنیر پارمزان

نمک و فلفل

2 قاشق روغن زیتون

گردو یا بادام زمینی 3 قاشق غذا خوری

آب لیمو (به دلخواه) یک قاشق چای خوری

طرز تهیه سس پستو

 می‌توانید داخل هاون، میکسر و یا گوشتکوب برقی درستش کنید. اگر از طعم روغن زیتون خوش تان نمی آید می توانید برای ‌سس پیتزا به جایش روغن مایع بریزید.

این سس با برگ ریحان ایتالیایی تهیه می شود (نسبت به برگ ریحان ایرانی کمی بزرگ است و طعم ملایم تری دارد) و چون در دسترس نیست از ریحان معمولی استفاده می کنیم.

پستو صدها ترکیب متفاوت دارد اما سس پستو اصیل معمولا ترکیبی از ریحان، دانه‌های کاج، پنیر پارمزان، سیر تازه، روغن زیتون، فلفل سیاه تازه و نمک است. اگر دانه‌ کاج پیدا کردید می توانید جایگزین گردو کنید.

با توجه به عطر پر طراوت ریحان، طعم عالی سیر تازه همراه با پنیر و چربی دانه‌های کاج در کنار حجمی دلپذیر از روغن زیتون، طعم عجیب و بی‌نظیری را در این سس می‌توان حس کرد.

سس پستو یکی از چاشنی‌های پرطرفدار برای غذاهاست که معمولا از آن برای پاستا ، پنینی مرغ، سوپ‌های گیاهی یا انواع خوراک سیب زمینی یا گیاهی می‌توانید استفاده کنید.

حتی می‌توانید سس پستو را روی نان تست یا چیپس بریزید و به عنوان یک عصرانه دلچسب از آن استفاده کنید.

تنوع غذایی برای استفاده از سس پستو بسیار زیاد است و بستگی به ذائقه شخصی شما دارد. پس حتما امتحانش کنید.

کدخبر: 940458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟