نان رول دارچینی بپز + فیلم
حجم ویدیو: 41.90M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

به گزارش رکنا، به نظرم یکی از بهترین و قشنگ ترین حس ها نان پختن و آشپزی است؛ آن هم اگر نان رول دارچینی باشد که دیگر محشر است. پس این نان را حتما درست کن که تو هم تجربه پختن این خوشمزه را داشته باشی

مواد لازم

شیر یا آب ولرم یک پیمانه

مخمر یک قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق چای خوری

مواد خمیر:

تخم مرغ 2 عدد

روغن یک چهارم پیمانه

شکر یک چهارم پیمانه

نمک نصف قاشق چای خوری

آرد سفید 5 پیمانه

مواد میانی

شکر قهوه ای یا سفید نصف پیمانه

پودر دارچین یک قاشق چای خوری

کره به دمای محیط رسیده 20 گرم

طرز تهیه:

برای درست کردن خمیر مایه آب یا شیر ولرم را همراه مخمر و شکر مخلوط کنید و درش را بگذارید و به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید.

حالا تخم مرغ و شکر و روغن و نمک را همراه همزن دستی هم بزنید و بعد خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید.

سپس نوبت اضافه کردن آرد است، در این مرحله باید آرد را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیف به دست بیاید. برای من 4 پیمانه و نیم آرد مصرف شد پس نباید حتما کل آرد را مصرف کنید.

خمیر که آماده شد داخل ظرف را کمی چرب کنید و خمیر را بگذارید و یک در رویش بگذارید و به مدت 2 ساعت به آن استراحت بدهید.

بعد پف خمیر را بگیرید و روی میز کار خمیر را با وردنه پهن کنید. هرچه ضخامت خمیر نازک تر باشد بهتر است چون بعد از پخت خمیر پف زیادی دارد.

حالا با کره به دمای محیط رسیده و با قلم روی خمیر را می مالیم و در آخر مخلوط شکر قهوه ای و دارچین را روی خمیر می ریزیم و برش می زنیم

و شروع می کنیم به رول کردن.

داخل سینی‌ فر که کاغذ روغنی انداختیم می گذاریم و روی خمیر را با یک دستمال می پوشانیم و به مدت 20 دقیقه به آن استراحت می دهیم. بعد داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید با دمای 200 درجه به مدت 20 الی 25 دقیقه تا نان هایتان آماده شود.

حتما درست کنید و نوش جان کنید.

کدخبر: 898215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟