کوکوی شکم پر

به گزارش رکنا، کوکو ی شکم پر یک غذای ایده آل برای کودکان است.

مواد لازم:

سیب زمینی 700 گرم

آرد برنج نصف لیوان

نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل پاپریکا به مقدار لازم

پودر پارمسان یک قاشق غذاخوری

مواد داخل کوکو:

قارچ ورقه ای خرد شده 250 گرم

پیاز یک عدد نگینی خرد شده

سیر 2 حبه له شده

فلفل دلمه نگینی خرد شده یک عدد

پنیر چدار یا موزارلا 200 گرم

جعفری ریز خردشده 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

ابتدا سیب زمینی ها را می پزیم، بعد از پخت وقتی هنوز سیب زمینی داغ است پوست می گیریم و همراه با نمک و فلفل و پاپریکا پوره می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود(برای پوره کردن از غذاساز استفاده نکنید، از دسته های مخصوص پوره یا گوشتکوب استفاده کنید؛ نتیجه خیلی بهتر می شود)

در این فاصله می رویم سراغ مواد داخل کوکو:

ابتدا پیاز و سیر را با کمی روغن تفت می دهیم و بعد قارچ، فلفل دلمه و نمک و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. جعفری را اضافه و زیر شعله را خاموش می کنیم.

می رویم سراغ پوره سیب زمینی که حالا خنک شده، آرد برنج و نشاسته ذرت و پودر پارمسان را به آن اضافه کرده و خوب با قاشق مخلوط می کنیم (با دست هم می توانید مخلوط کنید)

حالا پوره سیب زمینی را به توپ های کوچک تقسیم می کنیم، هر توپ را با کف دست باز می کنیم و وسطش را کمی گود می کنیم و نصف قاشق از موادمان را می ریزیم وسطش و کمی پنیر چدار را روی مواد می گذاریم و لبه های کوکو را می بندیم و با دست شکل می دهیم (می توانید کمی از مواد سیب زمینی را نگه دارید و بعد از پر کردن شکم کوکو از آن استفاده کنید تا بهتر منافذش بسته شود.)

به همین ترتیب کوکو ها را آماده می کنیم و درنهایت داخل تابه نچسب با کمی روغن دو طرفش را سرخ می کنیم (روغن و تابه خوب داغ باشد) و حرارت ملایم. نوش جان

کدخبر: 890540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟