کوفته ریزه خوشمزه

به گزارش رکنا، برای تهیه کوفته ریزه خوشمزه به شرح زیر باید عمل کرد.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 500 گرم

تخم مرغ یک عدد

پیاز 2 عدد متوسط

آرد نخودچی به مقدار لازم

روغن مایع  به مقدار لازم

گوجه فرنگی یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کوفته ریزه با گوشت چرخ کرده:

در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس یکی از پیاز ها را با رنده ریز رنده کنید. آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آنها را مخلوط کنید.

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید تا سفیده و زرده آن به خوبی قاطی شوند. سپس آن را به کاسه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید.

به مقدار لازم نمک، زردچوبه و فلفل را روی مواد بریزید و یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را کم کم و هنگامی که دارید گوشت چرخ کرده را ورز می‌دهید به آن اضافه کنید. می توانید یک قاشق دیگر آرد نخودچی را در صورتی که احساس کردید مایه کوفته ریزه بسیار شل است اضافه کنید.

برای آماده کردن کوفته ریزه یک مقدار از آن را با قاشق بردارید و با کف دست به صورت دایره وار بچرخانید تا کوفته گرد تشکیل شود. سعی کنید اندازه کوفته خیلی بزرگ نباشد که مغز آن پخته نشود و خیلی ریز نباشد که سریع بسوزد و خشک شود. کوفته آماده شده را در روغن داغ قرار دهید و بگذارید تا سرخ شود.

حالا سس کوفته ریزه را آماده کنید. برای این کار ابتدا گوجه فرنگی‌ها را کاملا ریز خرد کنید. پیاز را هم روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. یک تابه را انتخاب کنید. درون آن روغن بریزید و بگذارید روی اجاق گاز با حرارت متوسط تا روغن داغ شود. پیاز خردشده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود.

سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و تیره رنگ شود. سپس گوجه فرنگی خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مواد طعم یکدیگر را بگیرند و تفت بخورند.  در نهایت یک پیمانه آب به تابه اضافه کنید و بگذارید تا سس آماده شود.

در آخر کوفته های سرخ شده را اضافه کنید. در ظرف را ببندید و مدتی بماند تا جا بیفتد. به دلخواه می توانید برای تزیین کنار ظرف هم سیب زمینی سرخ کنید.

امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

کدخبر: 890519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟