سوپ کرفس چگونه درست می شود؟ + فیلم
حجم ویدیو: 56.25M | مدت زمان ویدیو: 00:07:40

سوپ کرفس برای افرادی که دوست دارند لاغر شوند گزینه مناسبی است. طرز تهیه این سوپ را مشاهده کنید.

به گزارش رکنا ، سوپ کرفس، نوعی سوپ رژیمی و خوش طعم است که طرز تهیه آسانی دارد.

به همین منظور در ادامه، فیلمی از آموزش پخت سوپ کرفس را منتشر کرده‌ایم.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ کرفس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ کرفس تهیه کنید کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم سوپ کرفس برای ۴ نفر

    کره ۱۰۰ گرم

    خامه ۱۰۰ گرم

    پیاز متوسط ۲ عدد

    پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم

    آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

    نمک و فلفل به میزان لازم

    ساقه کرفس تازه ۵۰۰ گرم

    سیب زمینی متوسط ۲ عدد

    آب مرغ یا آب قلم ۳ تا ۴ لیوان

    جعفری خرد شده نصف فنجان

طرز تهیه سوپ کرفس

ابتدا ساقه های کرفس را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن برود و بعد روی تخته ریز خرد می کنیم و پیاز ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی ریز خرد می کنیم و بعد سیب زمینی ها را نیز می شوییم و روی تخته ریز خرد می کنیم و سپس کرفس و پیاز خرد شده را به همراه آب مرغ یا آب قلم و فلفل در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت تقریبا زیاد می گذاریم تا زودتر جوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم تا خوب مواد پخته شوند.

اگر تمایل داشتید می توانید ۲قاشق پودر جوپرک نیز به مواد اضافه کنید تا سوپ لعاب دار تری داشته باشید. در تابه ای کوچک کره را می ریزیم و روی حرارت کم صبر می کنیم تا کاملا آب شود،آنگاه سیب زمینی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.(مقداری از سیب زمینی سرخ شده را برای تزئین نگه می داریم) پنیر خامه ای را حسابی خرد می کنیم تا له له شود و به غذا اضافه می کنیم.در اینجا نمک روی سوپ می پاشیم.

اگر دوست ندارید جعفری خرد شده خام برای تزئین استفاده کنید می توانید در این مرحله جعفری را به سوپ بیفزایید و پس از ۵ دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید. پس از آنکه سوپ کمی خنک شد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با سیب زمینی سرخ شده و خامه تزئین کنید و از آبلیمو به عنوان چاشنی سوپ استفاده کنید.

کدخبر: 740699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟