حلوای کفگیری تبریز را در ماه رمضان امتحان کنید

ماه مبارک رمضان فرا رسیده است و انواع دسرها و غذاها در وعده افطار مصرف می شود.

به گزارش رکنا ، امروز طرز تهیه حلوای کفگیری تبریز را برایتان آورده ایم ؛ یک حلوای ترد ، فوق العاده خوش طعم و خوش عطر. پیشنهاد می کنم حتما در ماه رمضان درست کنید و نوش جان بفرمایید.

مواد لازم:

۴پیمانه آرد

۲پیمانه آرد نخودچی

۱۰۰گرم کره

۲ق غ روغن جامد یا نیمه جامد

۳پیمانه پودر قند

۱ پیمانه گردوی خرد شده

۲ق غ پودر هل

۲ ق غ پودر زنجبیل

طرز تهیه:

ابتدا درون ظرفی آرد را الک می کنیم و با شعله خیلی کم به مدت ۴۰ دقیقه مرتب تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. سپس آرد نخودچی را با آن الک می کنیم و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم.

از روی اجاق برمی داریم و دوباره موادمان را الک می کنیم. بعد کره و روغن جامد را به آن اضافه می کنیم و در حرارت خیلی کم به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم و می گذاریم تا کمی خنک شود. سپس پودر قند را با آن الک می کنیم و آنقدر با پشت قاشق هم می زنیم تا به خورد آرد برود و بعد هل و زنجبیل را به همین طریق اضافه می کنیم و در آخر گردوی خرد شده (در حدی که به دندان بیاید) را اضافه می کنیم.

حلوا را در گوشه ظرف مان جمع کرده و کفگیر را درون حلوا فرو می کنیم و در بشقاب مورد نظر برمی گردانیم. حلوای کفگیری تبریزی تان آماده است. می توانید نوش جان کنید. التماس دعا

نکته ۱:مواد را الک کنید تا گوله گوله نشود.

نکته ۲: اگر با شعله کم خوب تفت ندهید بوی خامی آرد از حلوای تان می آید و اگر با حرارت خیلی کم تفت ندهید بوی سوختگی از حلوای شما می آید.

نکته۳: موقع تفت دادن آرد نباید رنگ آن عوض شود چون در حرارت خیلی کم تفت می دهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟