سمبوسه پیتزایی + فیلم تهیه
حجم ویدیو: 7.66M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

ترکیب سمبوسه و پیتزا جالب است.

به گزارش رکنا ، برای تهیه سمبوسه پیتزایی می توانید این فیلم را مشاهده کنید.

مواد لازم برای سمبوسه پیتزایی:

ژامبون رنده شده 1/2 پیمانه

کوکتل رنده شده 1/2 پیمانه

قارچ 200 گرم

ذرت 1/2 پیمانه

فلفل دلمه کوچک 1 عدد

پنیر پیتزا 1 پیمانه

سیب زمینی 1 عدد

پیاز 1 عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

خمیر یوفکا به مقدار کافی

کره آب شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی:

در مورد طرز تهیه سمبوسه پیتزایی باید بگویم هم می توانید مثل سمبوسه جنوبی از نان لواش استفاده کنید و هم از خمیر یوفکا. هم می توانید سمبوسه ها را سرخ کنید و هم می توانید داخل فر بگذارید. هم می توانید از گوشت داخل مواد داخل سمبوسه استفاده کنید و هم از ژامبون و سوسیس. بستگی به سلیقه خودتان دارد.

اما اکنون در مورد تهیه سمبوسه پیتزایی با خمیر یوفکا صحبت می کنیم. در ضمن این سمبوسه را در فر میگ ذاریم مثل پیتزا. البته می شود آن را سرخ هم کرد ولی چون پنیر خودش کالری زیادی دارد و چرب است به نظرم در فر بگذارید بهتر است.

مرحله اول:

سیب زمینی را از قبل آبپز و خرد یا زنده کنید. اگر مایه سمبوسه سیب زمینی (همراه با جعفری و ادویه) دارید می توانید از آن استفاده کنید.

مرحله دوم:

پیاز را خرد کنید و در روغن داغ تفت بدهید تا نرم و شفاف شود. سپس قارچ خرد شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه دیگر تفت بدهید تا آب قارچ بخار شود. مواد را از تابه خارج کنید. سپس کوکتل رنده شده را به همان تابه قبلی منتقل کنید. بعد از 3-4 دقیقه تفت دادن، کوکتل را از روی شعله بردارید.

مرحله سوم:

حالا همه مواد یعنی سیب زمینی، ژامبون، کوکتل، مخلوط قارچ و پیاز، ذرت، فلفل دلمه خرد شده و پنیر موزارلای رنده شده را در کاسه بزرگی بریزید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید. همه را به خوبی با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

فر را روشن و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. خمیر یوفکا را به شکل نوارهای باریک برش بزنید. پیچیدن خمیر یوفکا هم شبیه پیچیدن سمبوسه با نان هست که قبلاً آموزش دادیم. اما چون خمیر یوفکا خیلی نازک و شکننده هست بهتر است اول یکی دو تا بزنید بعد مواد را بریزید. به تا زدن ادامه دهید و قسمت مثلثی آخر خمیر را در تای آخر فرو کنید تا سمبوسه بسته شود. این کار را ادامه دهید تا همه مواد مصرف شود.

مرحله پنجم:

کره آب شده را با قلمو دو طرف سمبوسه پیتزایی بمالید. کف یک سینی فر را چرب کنید. سپس سمبوسه ها را روی آن بچینید. سینی را به مدت 20-25 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. بعد از این مدت اگر زیر سمبوسه ها طلایی شده بود آنها را برگردانید و حدود 10 دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگرشان هم طلایی شود.

نکته های کلیدی تهیه سمبوسه پیتزایی:

– به جای کوکتل و ژامبون میتوانید از گوشت چرخکرده یا مرغ ریش ریش هم استفاده کنید.

– اگر دوست دارید سمبوسه تند داشته باشید کمی فلفل تند را خرد کنید و به مواد داخلی اضافه کنید.

– سمبوسه پیتزایی را با سس کچاپ یا سس ماست سرو کنید.

– این سمبوسه را میتوانید به عنوان فینگرفود تولد هم سرو کنید. البته بهتر هست در سایز کوچکتر تهیه اش کنید.

– می توانید از پنیر ورقه ای هم به جای پنیر پیتزا استفاده کنید.

– سمبوسه پیتزایی را می توانید به شکل مربعی یا لقمه ای (مثل بورک) هم شکل بدهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟