خوشمزه ترین دسر خانگی برای دورهمی های خانوادگی + دستور تهیه

پای ‌های تهیه شده با میوه‌های مختلف از جمله دسر‌های پرطرفداری هستند که در مهمانی‌ها میز شما را تزئین می‌کنند. کسی که موز دوست نداشته باشد به ندرت پیدا می‌شود، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه پای موز خامه‌ای که یک دسر خوشمزه با استفاده از موز و خامه است را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

1 عدد خمیر پای آماده

سه چهارم فنجان شکر

یک سوم فنجان آرد

یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک

2 فنجان شیر پرچرب

3 عدد زرده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری کره

1قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

3 عدد موز متوسط

خامه به میزان دلخواه

ابتدا در ظرفی شکر، آرد و نمک را ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد شیر را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا حباب بزند و کمی غلیظ شود. به مدت 2 دقیقه دیگر آن را هم بزنید. مواد را از زوی حرارت بردارید.

در ظرفی یک عدد زرده تخم مرغ را کمی هم بزنید (باید تخم مرغ با دمای اتاق متعادل شده باشد) سپس مقداری از مخلوط شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. به آرامی تخم مرغ و شیر را به بقیه مخلوط اضافه کنید و مجددا روی حرارت قرار دهید تا بجوشد (حدود 2 دقیقه).

ظرف را از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را به آن اضافه کنید، روی ظرف را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

موز‌ها را حلقه حلقه خرد کنید، کمی از مخلوطی که تهیه کردید را روی یک خمیر پای آماده بریزید و موز‌ها را روی آن بچینید و بعد یک لایه دیگر از مواد روی موز‌ها بریزید و مدتی در یخچال قرار دهید و بعد با استفاده از خامه روی پای موز را بپوشانید و برای تزئین چند تکه دیگر موز روی آن بگذارید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟