نوشیدنی 5 دقیقه ای برای گیاهخواران+دستور تهیه

تهیه اسموتی هلو کار ساده‌ای است و می‌توانید در حدود ۵ دقیقه آن را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. این اسموتی گزینه‌ای بسیار خوب برای صبحانه‌ای تابستانه یا عصرانه‌ای جانانه در روزهای گرم سال است؛ حتماً این نوشیدنی شیرین و خوشمزه را امتحان کنید.

از‌آنجایی‌که هلو میوه‌ای آب‌دار است، به‌خوبی می‌تواند عطش ما را مهار کند و در این گرمای هوا حس و حال بهتری در فرد ایجاد کند. از این گذشته هلو خاصیت سم‌زدایی هم دارد و اگر برنامه‌ای برای دیتاکس دارید می‌توانید از این اسموتی هم بهره ببرید.

راستی در‌صورتی‌که ماست را در مراحل تهیه به این اسموتی اضافه نکنید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک نوشیدنی گیاهخواری هم بهره ببرید.

مواد لازم

هلو: سه تا چهار عدد میوه هلو بزرگ

عسل: دو قاشق غذاخوری

ماست (اختیاری): یک فنجان

یخ: یک فنجان

مراحل تهیه

میوه‌های هلو را خوب بشویید، پوست بکنید و گوشت میوه را خرد کنید و داخل مخلوط‌کن بریزید. عسل و ماست (در صورت تمایل) را اضافه کرده و برای حدود ۳۰ ثانیه این مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت آن کاملاً یکدست شود.

در پارچ مخلوط‌کن را برداشته و یخ‌ها را اضافه کنید. در را بسته و دوباره برای ۳۰ ثانیه مخلوط‌کن را روشن کنید؛ به‌طوری‌که تکه‌های یخ در آن دیده نشود. اسموتی هلو ما آماده است و می‌توانید آن را در داخل لیوان ریخته و با عزیزانتان نوش جان کنید.

نکتۀ مهم این است که برای داشتن طعم بهتر در این اسموتی حتماً از میوه‌های هلوی کاملاً رسیده استفاده کنید.

 

کدخبر: 395841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟