سیلاب فقط در دشتیاری نیست اینجا هم سیل آمده اما مردم از کمک‌رسانی جا مانده‌اند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سیل که در سیستان و بلوچستان جاری شد، تصاویر منطقه سیلاب گرفته دشتیاری همه رسانه ها را پر کرد. نیروهای امدادی و خیران به سوی منطقه عازم شدند تا یاری دهنده هموطنان باشند.

این روزها هر چه تصویر آمدند از دشتیاری و پیرسهراب بود اما خیران مردمی که به مناطق دیگر استان نیز مراجعه کرده اند می گویند نقاطی دور از چشم مانده است اما نیازمندی از در و دیوار و محلات این مناطق می بارد و این روزهای سیل و بارش، سیلاب زندگی آنان را نیز ویران کرده است. یکی از این نقاط، منطقه پیشین است.پیشین  از توابع شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران است.

پیشین در ۸ کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد و سدی نیز به نام سد پیشین در چند کیلومتری آن ساخته شده‌است و یکی از بزرگترین سدهای استان نیز آنجاست.بیشترین فعالیت مردم پیشین کشاورزی و باغداری است.

این روزها اما مردم پیشین ، خانه و زندگی فقیرانه ای که از پیش داشتن به ویرانه و حوض سیلاب تبدیل شده است.

محمدرضا قضاتلو از فعالان اجتماعی که از همان روزهای اول درگیری سیستان و بلوچستان برای کمک به منطقه مراجعه کرده بود می گوید: دشتیاری رفتیم، اما حال پیشین هستیم. اینجا هم سیل آمده است اما امدادرسانی نشده است. مردم نیازمند کمک هستند. زندگیشان ویران و آبگرفته است. اقلامی که در منطقه دشتیاری و پیرسهراب نیاز است اینجا نیز مردم نیازمند همان اقلام هستند اما چون خبررسانی ها برای دشتیاری و پیرسهراب بیشتر صورت گرفته است، اکثر خیران به آن مناطق عازم شدند و مناطق دیگر مثل پیشین از کمک رسانی جا مانده اند.

قضاتلو تاکید می کند: وضعیت زندگی در این مناطق نشان می دهد که قبل از سیل نیز چندان زندگی به سامانی نداشتند و حال زندگی فقرزده آنها آبگرفته نیز شده است.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

 

 

کدخبر: 978256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟