پرسش و پاسخ

ارسال پرسش

پرسش شما با موفقیت ارسال شد ، کاربر گرامی چنانچه ایمیل خود را هنگام ثبت سوال وارد کرده اید در صورت پاسخ دادن به سوال شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرسش شما با موفقیت ارسال شد، کاربر گرامی، لطفا برای بازدید از پاسخ‌های ارسالی به سوالتان، حداکثر تا 7 روز آینده به همین صفحه مراجعه کنید.

ایمیل واد شده صحیح نمیباشد.
وارد نمودن ایمیل ضروری نیست
انتخاب دسته بندی اجباری می‌باشد.
ok {{ uploadedFileData.name }} uplodaed.
این فیلد اجباری میباشد. کاراکتر وارد شده کم میباشد.
  • چگونه با وسواس فکری مبارزه کنم؟

    دختری هستم۱6ساله و دچار وسواس فکری و عملی بسیار مزمن و حادی هستم. از بین این همه افکار و اعمال وسواسی از وسواس کلام و وسواس زمان و اعداد رنج می‌برم. مثلا در بعضی موارد یک حرفی را باید چند بار تکرار کنم و در مورد وسواس زمان هم اینکه فکر می‌کنم در روزهایی که مثلاً سوم یا سیزدهم است اگر کاری را شروع کنم برکت ندارد و نحس است و باید هر کاری را شروع کردم برای اینکه با برکت باشد اول سال و بهار و یکم و حتما هم شنبه باشد. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۰:۲۵:۲۷
  • چطور دختر 6 ساله‌ام را برای مراجعه به روان‌شناس آماده کنم؟

    دختری 6 ساله دارم که چند مشکل روان‌شناختی دارد و می‌خواهم او را پیش روان‌شناس برای درمان ببرم. آیا لازم است قبل از رفتن به جلسه مشاوره، با او در این باره صحبت کنم یا نه؟ به او چه بگویم که نگران نشود و آماده این جلسه شود؟

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۳۲:۰۱
  • دوست دوران نوجوانی برایم دردسرساز شده است

    من ۴۰ سالم است در دوران نوجوانی با پسری دوست بودم اما رابطه‌ای نداشتم. وقتی ازدواج کردم به همسر گفت که با او دوست بودم ولی الان بعد از ۲۰ سال آمده و به همسر من می‌گوید با هم ارتباط داشتیم. نمی‌دانم چکار کنم. من بی‌گناهم و عاشق همسرم هستم. بچه‌هایم بزرگ هستند. بگویید من چکار کنم و چطوری بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم در ضمن به همسرم گفته شاهد هم دارم ولی من کاری نکردم دروغ می‌گوید. خسته شده‌ام. کمکم کنید.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۸:۲۶
  • وسواس همسرم آزاردهنده شده است

    من 49ساله و خانمم 43ساله است و 28سال است که ازدواج کرده‌ایم و4بچه هم داریم. خودم لیسانس و کارمند و خانمم ابتدایی و خانه‌دار است. خانمم به شدت وسواسی (فکری و عملی) است و بر سر مسائل بسیار جزئی عصبانی شده و داد و بیداد و فحاشی می‌کند. بددهن و فحاش است و بسیاری مواقع با هم دعوا داریم که گاهی به درگیری فیزیکی و کتک کاری هم می‌کشد . وقتی در حال داد و بیداد است از گفتن هر ناسزا و توهینی ابا ندارد حتی جلوی بچه‌ها و دیگران! چند بار با کلی تلاش راضی‌اش کردم و به روانپزشک و مشاور مراجعه کردیم که مدتی هم (کوتاه) داروی اعصاب مصرف کرده ولی برای ادامه درمان به هیچ عنوان راضی نشد. بیشتر از تأثیر رفتارش بر بچه‌هایم نگرانم. نمی‌دانم چکار کنم و چگونه با او رفتار کنم. به طلاق هم فکر می‌کنم ولی از سرنوشت بچه‌ها و آسیبی که طلاق برای آینده آنها دارد نگرانم. در ضمن افسردگی هم دارد و خیلی از مواقع غمگین و ناراحت است و حتی گریه می‌کند. تمایلی به رفت و آمد با دیگران و حتی گشت و گذار ندارد. دوست دارد همه چیز طبق خواسته او باشد و در همه چیز بد هم مرا مقصر می‌داند و فحاشی و... خودم نیز مدتی است مشکلاتی پیدا کرده ام مثل ناتوانی جنسی و زودانزالی که این موارد را بی‌پرده موقع دعوا و عصبانیت به همه می‌گوید. خیلی خسته‌ام و پریشان. کمکم کنید.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۳:۴۶
  • دخترم شب‌ها با وحشت از خواب بیدار می‌شود

    دختر 3 ساله من خواب بد می‌بیند و از خوابیدن می‌ترسد. برایش قصه می‌گویم و لالایی می‌خوانم اما باز هم وقتی خواب می‌بیند می‌ترسد. چه کاری باید انجام بدهم؟

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۶:۴۳