پرسش و پاسخ

ارسال پرسش

پرسش شما با موفقیت ارسال شد ، کاربر گرامی چنانچه ایمیل خود را هنگام ثبت سوال وارد کرده اید در صورت پاسخ دادن به سوال شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرسش شما با موفقیت ارسال شد، کاربر گرامی، لطفا برای بازدید از پاسخ‌های ارسالی به سوالتان، حداکثر تا 7 روز آینده به همین صفحه مراجعه کنید.

ایمیل واد شده صحیح نمیباشد.
وارد نمودن ایمیل ضروری نیست
انتخاب دسته بندی اجباری می‌باشد.
ok {{ uploadedFileData.name }} uplodaed.
این فیلد اجباری میباشد. کاراکتر وارد شده کم میباشد.
  • معنی هبه چیست؟

    هبه یعنی چه؟ درباره اصطلاحات حقوقی بیشتر توضیح بدهید تا همه متوجه بشوند. ممنون.

    دسته بندی: حقوقی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۷:۴۴:۲۱
  • صیغه طلاق غیابی درست است؟

    خرداد ماه سال ۹۷ حکم طلاق ما بعد از هفت سال دوندگی در دادگاه ها صادر شد و باید به یکی از محضرهای استان محل زندگی همسرم میرفتم، چون من در منزل پدری و تهران ساکن هستم و از طرفی به خاطر امتحانات دانشگاه امکان رفتن به محضر در آن بازه زمانی که داده شده بود را نداشتم، مسئول محضر با من تماس گرفت و خواست که شناسنامه ام را برای انجام کارهای اولیه (نه طلاق) به همسرم که تهران آمده تحویل بدهم و من هر زمان شرایط مساعد داشتم برای جاری شدن صیغه طلاق بروم. وقتی که من برج هفت به استان و محضری که عرض کردم رفتم متوجه شدم همان زمان طلاق را ثبت کرده و فقط از من یک امضا با تاریخ ۷/۷/۹۷ گرفت. میخواهم بدانم کار این آقا چقدر غیرقانونی بوده و اینکه اصلا صیغه طلاق من درست است یا نه؟

    دسته بندی: حقوقی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۷:۴۰:۵۹
  • شوهرم میگوید اگر بچه میخواهی خانه را به نامم بزن

    خانمی 34 ساله هستم که هفت سال است ازدواج کردم با درآمد خودم و کمک پدرم خانه ای را خریدم حالا پس از گذشت 4 سال شوهرم به تبعیت از حرفهای پدرشوهر و مادرشوهر برای اینکه بخواهد برای درمان ناباروری خود مراجعه کند به من شرط کرده که خانه ام را که تازه در آن ساکن هم شدیم به نام او بزنم تا بلکه برود درمان کند و ما صاحب فرزند شویم... این موضوع آرامش مرا گرفته چرا باید خانه ای را که اقساط اش را خودم واریز می کنم و به پدرم بدهکار هستم به نام شوهرم کنم؟ من الحمدلله مشکل بارداری ندارم و او مشکل دارد برای درمانش برای من شرط گذاشته است! من چه کنم؟

    دسته بندی: حقوقی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۷:۲۸:۵۹
  • ‌کارفرما حق و حقوقم را نمی دهد

    ‌من ‌۵ سال ‌پیش در ‌رامسر ‌یک ‌کار‌ ساختمانی‌ گرفتم تمام ‌شد‌ کارفرما‌ با ‌پارتی ‌که ‌داشت ‌نه ‌پول‌ داد ‌نه ‌وسایلی ‌که ‌برده ‌بودم. ‌همه ‌مدارک ‌موجود ‌است. شکایت ‌کردم ‌قاضی ‌‌منع ‌تعقب ‌نوشت ‌من هم ‌بچه‌ شهرستان ‌حالا‌ با‌ سه‌ بچه ‌و خانم ‌نه‌ می‌توانم ‌حقم را ‌بگیرم ‌نه ‌پول ‌وکیل ‌دارم. ‌لطفا راهنمایی ‌کنید.

    دسته بندی: حقوقی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۷:۲۵:۱۴
  • صاحب ملک کرایه را هر چه خودش بخواهد بالا می برد

    من سرقفلی یک واحد تجاری دارم صاحب ملک بدون هیچ منطقی کرایه را هر سال هر چه دلش میخواهد اضافه میکند. برای سال گذشته را 150 درصد اضافه کرده البته ما 25 واحد هستیم برای همه اینگونه است. همسایه ها همه شاکی هستند. جز یک نفر فعلا کسی پرداخت نکرده راه قانونی چیست؟

    دسته بندی: حقوقی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ۱۷:۲۱:۲۰