یائسگی خانم ها را این هورمون آرام می کند

یائسگی در خانم ها به مرور زمان اتفاق می افتد. یائسگی با علائمی همراه است. مهم ترین نشانه یائسگی در زنان حس گرگرفتگی است. محققان از هورمون های زنانه برای درمان یائسگی استفاده می کنند. از پروژسترون به جای استروژن برای درمان علائم یائسگی استفاده شده است.

به گزارش رکنا، پزشکان به تازگی دریافته‌اند که برای درمان گر گرفتگی دوران یائسگی در زنان می‌توان پروژسترون را جایگزین استروژن کرد.

برای درمان زنان یائسه‌ای که دچار گرگرفتگی آزار دهنده یا تعریق شبانه می‌شوند مصرف پروژسترون خوراکی می‌تواند جایگزین مناسبی برای استروژن باشد.

داروی خوراکی برای دوران یائسگی

به گفته متخصصان؛ این دارو که با نام تجاری «پرومتریوم» و فقط با نسخه پزشک در آمریکا و کانادا عرضه می‌شود از نوعی استروئید موجود در سیب زمینی شیرین تهیه می‌شود.

دکتر جری لین پرایور، پروفسور دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا در این تحقیق خاطرنشان کرد: این اولین پژوهشی است که نشان می‌دهد پروژسترون خوراکی که به لحاظ مولکولی شبیه هورمون طبیعی است برای درمان علائم گرگرفتگی در زنان یائسه مفید و کاربردی است.

علائم گر گرفتگی در دوره یائسگی

به گزارش شبکه خبری تورنتونیوز، علائم گر گرفتگی یا تعریق‌های شبانه در سالهای پایانی عادت ماهانه و با آغاز دوره یائسگی بروز می‌کنند که شایع ترین این علائم اختلال خواب،‌ انرژی و اختلال در کیفیت زندگی هستند.

پژوهشگران یادآور شدند که پروژسترون خوراکی هیچ عوارض جانبی جدی ندارد.

کدخبر: 700750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟