سلامت مردان به این نکات وابسته است!

مظهری اظهار داشت: از آنجا که مردان عضلات بیشتری دارند و به طور معمول بزرگتر از زنان هستند، در طول روز به کالری بیشتری نیاز دارند، مردان به طور متوسط ‌حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کالری در روز نیاز دارند و برای تامین انرژی و پیشگیری از بیماری ها، باید از غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار، ماکارونی، غلات، برنج قهوه ای، جو دوسر، جو، لوبیا، عدس، میوه و سبزیجات استفاده کنند. این غذاها سرشار از فیبر هستند، به کنترل گرسنگی و ایجاد سیری و پیشگیری از برخی سرطان ها مانند پروستات و روده بزرگ کمک می کنند.

به گزارش رکنا، مظهری ادامه داد: آنها باید از انواع غذاهای پروتئینی، از جمله غذاهای دریایی و منابع گیاهی مانند لوبیا، نخود فرنگی و محصولات سویا استفاده کنند. مصرف چربی های اشباع شده، گوشت های پرچرب و لبنیات پرچرب و غذاهای سرخ شده را کاهش داده و غذاهایی با چربی های اشباع نشده و سالم برای قلب مانند روغن زیتون، مغزها، دانه ها و آووکادو را انتخاب کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: یک الگوی غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند به کنترل فشار خون، قند خون، کلسترول و وزن مردان کمک کند و خطر ابتلا به مشکلات جدی بهداشتی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

به گفته وی، مردان برای یک رژیم غذایی سالن باید هر روز حداقل ۲ واحد میوه و سبزیجات برای ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها استفاده کرده و هر روز حداقل نیمی از کل غلات را غلات کامل مثل نان های سبوس دار بخورند. همچنین غلات تصفیه شده را با نان غلات کامل، ماکارونی، برنج قهوه ای یا جو دو سر جایگزین کنند.

این استاد دانشگاه افزود: دریافت حداقل ۳۸ گرم فیبر در روز برای مردان جوان و ۳۰ گرم برای مردان بالای ۵۰ سال توصیه شده و در هفته حداقل دو تا سه وعده ماهی مصرف کنید، چربی های اشباع نشده مانند روغن مایع، آجیل و سس سالاد بر پایه روغن مایع جایگزین چربی های اشباع شده مانند غذاهای لبنی پرچرب، کره و شیرینی های پرچرب شود.بر اساس گزارش وزارت بهداشت، امید به زندگی در مردان ۷۲/۵ سال بوده و مهمترین دلایل مرگ و میر مردان شامل بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و سوانح و حوادث است.

هفته سلامت مردان با عناوین آموزش شاغلین در خصوص سرطان های شایع مردان با تاکید بر سلامت پروستات از جوانی تا سالمندی، پنجره جمعیتی فرصت های شغلی و سیاست های سلامت مردان، شیوه زندگی سالم در محیط کار با تاکید بر حذف دخانیات و ارتقای فعالیت بدنی، سلامت روانی در محیط کار، علل شغلی ناباروری و سایر بیماری های شغلی، کنترل عوامل خطر ارگونومیک، بیولوژیک، شیمیایی و فیزیکی بیماری زا در محیط کار و پیشگیری از حوادث شغلی و استانداردهای ایمنی کار نامگذاری شده از اول تا هفتم اسفند ماه نامگذاری شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟