5 نکته مهم که هنگام خرید واحد در منطقه ۲۲ باید بدانید

امروزه داشتن ملک برای افراد جامعه علی‌الخصوص جوانان، امر بسیار مهم و مشکلی است. باتوجه‌به شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود اکثر افراد قدرت خرید ملک را ندارند و قیمت مسکن هم روزبه‌روز در حال افزایش است. اگر بودجه بالایی برای تهیه ملک ندارید خرید واحد در منطقه ۲۲ بهترین گزینه برای خانه‌دارشدن شماست. این منطقه در تهران جزو جدیدترین مناطق این شهر است که از لحاظ جغرافیایی بزرگ‌ترین منطقه در پایتخت محسوب می‌شود. منطقه چیتگر دارای مساحتی ۶۲۰۰ هکتاری است که وسعت و دسترسی‌های آن باعث شده تا برج‌سازان و سرمایه‌گذاران توجه بسیاری به این منطقه داشته باشند.

دلیل اصلی ایجاد این منطقه به‌وجودآمدن مکان‌های تفریحی و گردشگری است و به همین دلیل تلاش شده تا مناطق تفریحی بسیاری در آن بازگشایی شود از جمله این مناطق می‌توان به باغ ملی گیاه‌شناسی، شهربازی هزار و یک شهر، پارک جنگلی وردآورد، پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر، بوستان جوانمردان ایران، پارک جنگلی خرگوش دره و استودیو محله گل‌وبلبل اشاره کرد. این منطقه از طریق متروهای وردآورد، ورزشگاه آزادی، ایران‌خودرو و چیتگر در دسترس است. ما در این نگارش تصمیم داریم شما را با نکات مهم خرید واحد در منطقه ۲۲ آشنا کنیم تا بتوانید بهترین واحد را برای خرید ملک انتخاب نمایید. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی مهم که باید در هنگام خرید پروژه‌ها بدانید

همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های بسیاری در منطقه ۲۲ در حال ساخت هستند و شرایط بی‌نظیری دارند که می‌توان به پروژه نیکان، پروژه تریتیوم vip و پروژه پدافند ارتش اشاره نمود. برای خرید این پروژه‌ها باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب سودآوری را تجربه نمایید. در نگارش ذیل به تعدادی از این نکات اشاره می‌کنیم:

1. موقعیت مکانی پروژه

برای خرید پروژه‌ها در منطقه ۲۲ لوکیشن آن را مدنظر قرار دهید زیرا هر پروژه به دلیل موقعیت مکانی که دارد از امتیازات مختلفی مانند داشتن چشم‌انداز به پارک‌های جنگلی، دریاچه‌ها، باغ ملی گیاه‌شناسی و غیره برخوردار است که این موارد به‌تنهایی باعث افزایش قیمت در آن منطقه می‌شوند، پس موقعیت مکانی پروژه را در هنگام خرید فراموش نکنید.

2. وضعیت آب‌وهوای منطقه

یکی دیگر از نکات مهم در خرید پروژه‌ها توجه به آب‌وهوای آن منطقه است. چیتگر به دلیل داشتن اکوسیستم قوی، آب‌وهوای مطلوبی دارد، همین موضوع در قیمت‌گذاری ملک بسیار مؤثر است.

3. دسترسی به راه‌های ارتباطی

دسترسی پروژه‌ها به اتوبان، مترو، مراکز خرید و غیره یکی دیگر از مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید.

4. تراکم جمعیت محل پروژه

یکی از نکات مهم در انتخاب پروژه‌ها تراکم جمعیت است. شما باید پروژه‌ای را انتخاب کنید که اطراف آن پروژه‌های ساخته شده داشته باشد تا از میزان جمعیتی که مشاهده می‌کنید شلوغ‌تر نشود. اگر به سراغ آپارتمان‌هایی بروید که در اطراف آن برج یا آپارتمانی ساخته نشده است مطمئن باشید در آینده‌ای نه‌چندان دور جمعیتی که انتظارش را ندارید وارد این منطقه خواهند شد.

5. شرایط پیش‌فروش پروژه

همان‌طور که در متن بالا اشاره کردیم خرید خانه به دلیل افزایش قیمت و تورم یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود. پروژه‌هایی که شرایط فوق‌العاده‌ای برای خرید آن‌ها وجود دارد یکی از بهترین راه‌هایی هستند که شما می‌توانید به‌صورت اقساطی خانه‌دار شوید. نکته مهم دیگر این است که برخی از پروژه‌ها بعد از پرداخت ۵۰ درصد مبلغ دارای وام مسکن هستند که می‌توانید آن را دریافت کنید.

منطقه ۲۲ یکی از مناطق محبوب و پر آوازه تهران است که خریدوفروش در آن روزبه‌روز در حال افزایش است. اگر قصد خرید ملک در این منطقه را دارید پیشنهاد ما به شما خرید پروژه‌های پیش‌فروش است. خرید در این منطقه نیاز به آگاهی کافی از شرایط مختلف دارد اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، می‌توانید از مشاورین املاک دیار ۲۲ مشورت بگیرید.

آشنایی با امتیازها و شرایط پروژه نیکان مروارید شهر

پروژه نیکان

پروژه نیکان یکی از رزومه‌دارترین پروژه‌های در حال ساخت منطقه ۲۲ تهران است که در فاز دو مروارید شهر قرار دارد. این پروژه به‌وسیله تعاونی ثمین اجرای دقیق، در دست اجراست. پذیره‌نویسی پروژه نیکان در اردیبهشت ۱۳۹۸ صورت‌گرفته است. داشتن وام ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی روی قرارداد ساخت یکی از مزیت‌های مهم این پروژه به شمار می‌رود. پروژه نیکان ۳ فاز را شامل می‌شود که جهت تراکم و زمین فاز ۱ آن، متری دو میلیون و یک‌صد هزار تومان و جهت ساخت آن ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

فاز ۱ امتیاز بیشتری نسبت به فاز ۲ دارد؛ زیرا پذیره‌نویسی این فاز از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و امتیاز فاز ۲ به جهت دیرتر واردشدن افراد به این پروژه قیمت بیشتری را برای مبلغ زمین تراکم پرداخت کرده‌اند. قیمت پروژه بر حسب انتخاب فازها محاسبه شده و مبلغ زمین و تراکم آن ثابت است. همچنین هزینه‌های پروژه به‌صورت متغیر هستند یا به عبارتی مبلغ ساخت پروژه متغیر است. محاسبه قیمت پروژه نیکان به این شکل است که:

قیمت کل پروژه=مبلغ زمین و تراکم+ مبلغ امتیاز+ اقساط ساخت

خرید پروژه به شکل امتیاز + واریزی است که مبلغ زمین و تراکم آن قطعی و مبلغ ساخت به‌صورت اقساط علی‌الحساب پرداخت می‌گردد. قیمت زمین بسته به فازبندی آن متری ۲ تا ۵ میلیون تومان و قیمت ساخت متری ۷ میلیون تومان محاسبه می‌شود. زمان تحویل این پروژه هم سال ۱۴۰۳ الی ۱۴۰۴ تخمین زده شده است.

موقعیت و امکانات پروژه تریتیوم vip

 

پروژه تریتیوم vip

پروژه تریتیوم vip یکی از پروژه‌های لوکس منطقه ۲۲ محسوب می‌شود که در انتهای اتوبان شهید خرازی قرار گرفته است. شرکت نیکان سازه سدید ساخت این پروژه را به عهده دارد که قراردادهای آن آوازه خاصی بین پروژه‌های منطقه ۲۲ پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در قرارداد پیش‌فروش پروژه تریتیوم vip به‌منظور تأخیر در تحویل به اعضا، تعهد دیرکرد خسارت ذکر می‌شود. طبقه واحد این پروژه در حال ساخت مشخص و قیمت آن قطعی است. مبلغ تراکم و زمین ۴ هکتاری پروژه نسبت به مناطق دیگر چیتگر بالاتر است همچنین موقعیت بی نظیر پروژه تریتیوم vip به شکل زیر است:

  • فاصله‌ای ۱ کیلومتری با دریاچه چیتگر
  • نزدیکی به پارک جنگلی چیتگر
  • دسترسی بسیار نزدیک به مترو چیتگر
  • دسترسی به اتوبان‌های آزادگان خرازی
  • دسترسی به میدان‌های المپیک
  • نزدیک بودن به بلوارهای اصلی از جمله هوانیرو

محل پروژه تریتیوم vip در بهترین لوکیشن قرار دارد که می‌تواند باعث ارزش‌افزوده آن شود. این پروژه دید خوبی از دریاچه چیتگر دارد و نکته جالب‌توجه اینجاست که باتوجه‌به نزدیک بودن این پروژه به دریاچه، کاملاً دور از شلوغی و هیاهوست. پروژه تریتیوم vip با ایجاد فضای زیاد مشاعات، طبقات کم و محوطه‌سازی آرامش و رفاه ساکنین منطقه را فراهم کرده است همچنین این پروژه از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است که در متن ذیل به آن‌ها اشاره شده است:

  • سالن جشن و مراسم
  • لابی مجلل و هتلینگ
  • فضای بازی کودکان
  • سالن ورزشی و GYM
  • آسانسور پانوراما
  • مهدکودک
  • پد هلی‌کوپتر
  • کافی‌شاپ و کتابخانه
  • استخر، سونا و جکوزی بانوان
  • استخر، سونا و جکوزی آقایان
  • صندوق امانت safe box
  • کارواش اختصاصی
  • جاده تندرستی
  • خشک‌شویی اختصاصی

اگر به دنبال واحدی می‌گردید که شامل تمامی المان‌های مهم از جمله: سازنده به نام، لوکیشن عالی، مشاعات تکمیل و امکانات را داشته باشد پروژه تریتیوم vip می‌تواند بهترین گزینه برای خرید ملک در این منطقه باشد.

نحوه بستن قرارداد در خرید پروژه پدافند ارتش

پروژه پدافند ارتش جزو پروژه‌های قیمت مناسب در پهنه c شهرک چیتگر است. تنوع فوق‌العاده متراژ ۶۰ تا ۲۴۰ متری این پروژه یکی از دلایل محبوبیت آن به‌حساب می‌آید. پروژه پدافند ارتش گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که بودجه کمی برای خرید خانه دارند. ساخت این پروژه به‌صورت مشارکتی با شرکت آرین سازه در حال اجراست و زمان تحویل آن ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. از نظر موقعیت این پروژه در بهترین لوکیشن قرار گرفته است همچنین چشم‌انداز بی‌نظیری نیز به باغ ملی گیاه‌شناسی دارد.

از ویژگی‌های مهم این پروژه می‌توان به داشتن زمین سه بر، خوش‌آب‌وهوا بودن، دور بودن از هیاهو، دسترسی آسان به مترو، داشتن نور زیاد و نقشه مناسب و بهترین دسترسی به اتوبان‌های اصلی اشاره نمود. خریدوفروش این پروژه به دو شکل انجام می‌شود:

  • پیش‌فروش واحدهای اعضای اصلی
  • پیش‌فروش واحدهای سازنده

پروژه پدافند ارتش دارای دفترچه‌های سهم است که بعد از انتخاب واحد طبقه، ویو و جهت آن مشخص می‌شود. نکته مهمی که برای خرید امتیاز و بستن قرارداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این موضوع است که فروشنده باید مالک بوده و ملکی که مورد معامله قرار گرفته است باید فاقد جریمه و بدهی باشد. شما می‌توانید تمام استعلامات لازم را از طریق تعاونی انجام دهید همچنین تسویه به‌صورت چک بانکی در دفتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد. در این پروژه شما ابتدا شاهد پیشرفت آن خواهید بود و سپس با پرداخت مبلغی اندک می‌توانید هم صاحب‌خانه شوید و هم سود بسیاری را کسب نمایید.

جمع‌بندی

ما در این نگارش سعی بر این داشتیم که فوق‌العاده‌ترین پروژه‌ها را به شما معرفی نماییم تا بتوانید بهترین آن را طبق بودجه خود انتخاب کنید. اگر اطلاعات بیشتری برای گزینش پروژه‌ها نیاز دارید مشاورین املاک دیار ۲۲ این افتخار را دارند که با داشتن کادری مجرب هر گونه خدمات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید واحد در منطقه چیتگر داشته باشید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟