به گزارش رکنا، محمد عباسی با بیان اینکه 24 تا 30 مهر هفته ملی سلامت بانوان نامگذاری شده است، اظهار کرد: این هفته با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت جهان و کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: عدم توجه به زنان، عملا حیات جامعه را دچار آسیب می‌کند و بی‌شک برای ادامه حیات، باید به گروه زنان توجه کرد.

وی مصرف دخانیات، سیگار، تنباکو، الکل، اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی را از عوامل خطر و تهدید کننده سلامت زنان عنوان کرد و گفت: در این خصوص به علت توجه زیاد زنان به سلامت خود نسبت به مردان، مرگ و میر کمتری را شاهد هستیم. اما با جهانی شدن زندگی ماشینی و تاثیرات آن، در طی چند سال آینده تفاوت جنسیتی کمتری بین مردان و زنان شاهد خواهیم بود.

عباسی با بیان اینکه علل ناتوانی‌ها و کیفیت زندگی پایین زندگی نیز در زنان متفاوت است، خاطرنشان کرد: در زنان بیماری‌های اعصاب و روان بخصوص افسردگی، بیماری‌های اسکلتی عضلانی بویژه پوکی استخوان، کمر درد و آرتروز، کم خونی و یائسگی، مشکلات جسمی و باروری، بارداری‌های پرخطر، زایمان‌های غیر ایمن و سرطان‌های زنان مهمترین بیماری ها هستند.

وی با بیان اینکه در تمام نقاط دنیا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند و امید در زندگی در زنان بیشتر از مردان است، گفت: در ایران سن امید به زندگی در زنان 76 سال و سن امید به زندگی در مردان 72 و امید زندگی کل 74 درصد است.

عباسی، آموزش ورزش Sport و تحرک فیزیکی را به عنوان شاه کلید سلامتی Health برای بانوان عنوان کرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟