گفتگو با مرد تهرانی که می گوید اعدامم کنید / او به زنان مسن هم رحم نکرد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 45.29M | مدت زمان ویدیو: 00:06:53

به گزارش گروه حوادث رکنا، آخرین روزهای خرداد امسال مرد میانسالی با حضور در کلانتری 104 عباس‌آباد از گرفتار شدن در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای در نقش کارمند امداد خودرو خبر داد.

این مرد به ماموران گفت: همراه همسرم در خیابان مطهری بودم که مرد موتور سواری که لباس امداد خودرو به تن داشت به کنار خودرویم آمد و با زدن به شیشه خواست تا در کنار خیابان توقف کنم. وقتی علتش را پرسیدم مرد جوان ادعا کرد که از قسمت جلوی موتور خودرو بنزین یا آب می ریزد به همین خاطر به سرعت کنار خیابان توقف کردم.

وی افزود: کارمند امداد خودرو خواست تا در موتور را باز کنم و وقتی از ماشین پیاده شدم دیدم در رادیاتور باز شده و آب زیادی زیر خودرو است که شوکه شدم و مرد فریبکار شروع به تعمیر و درست کردن خودرو سمندم کرد و حتی بعد از اینکه خودرو را خاموش کردم خواست تا دوباره ماشین را روشن کنم که خودرو روشن نشد و حتی با هل دادم هم اتفاقی نیفتاد که با بررسی قسمت فیوز خودرو و نصب کردن یک فیوز موفق به روشن کردن خودرو کرد.

طعمه کلاهبردار حرفه‌ای ادامه داد: مرد جوان سپس شروع به نوشتن فاکتور برای تعمیر خودرو کرد و با توجه به لباس و درست کردن خودرویم به او اعتماد داشتم وقتی خواستم پول را به صورت نقدی پرداخت کنم ادعا کرد که باید پول به حساب شرکت واریز شود و به همین خاطر با هم به جلوی دستگاه عابربانک رفتیم و با توجه به فاکتور مبلغ 240 هزار تومان واریز کردم و بعد از خداحافظی وقتی به خانه رفتم و کاغذ رسید و پیامکی که برایم از بانک آمده بود را مشاهده کردم متوجه شدم که 2 میلیون 400 هزار تومان از حسابم برداشت شده است.

کلاهبرداری کارمند امداد خودرو

تحقیقات پلیسی

بدین ترتیب تیم تجسس کلانتری 104 عباس آباد برای دستگیری متهم فریبکار وارد عمل شده و در همان ابتدا با پرونده‌های مشابه دیگری روبرو شدند که در کاوشگری‌ها مشخص شد این مرد با پوشش کارمند امداد خودرو به صورت حرفه ای به سراغ افراد سن بالا رفته و برای واریز پول در زمان انتقال یک صفر اضافی در مبلغ واریزی زده و در نگاه اول همگی قیمت را درست مشاهده می کردند اما بعد از جدا شدن و بررسی پیامک بانکی متوجه برداشت میلیونی از حساب‌شان شده‌اند.

ردیابی‌های ادامه داشت تا اینکه ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه مرد فریبکار شدند و ساعت 12:30 ظهر دوشنبه 28 مرداد ماه در عملیاتی غافلگیرانه احمد 33 ساله در منطقه شهران دستگیر شد.

احمد ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی از سوی طعمه‌هایش هدف شناسایی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

گفتگو با کلاهبردار شیشه ای

احمد که در گذشته یک مکانیک حرفه‌ای بوده ادعا می کند کار کردن در یک گاراژ باعث شد تا روند زندگی‌اش تغییر کند و به اعتیاد و سرقت روی بیاورد و از همه می خواهد که حکم اعدام برایش تعیین کند تا دیگر به زندگی ادامه ندهد.

سابقه داری؟

نه.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

کلاهبردای.

شیوه و شگرد؟

در نقش کارمند امدادخودرو به سراغ افراد سن بالا می رفتم و بعد از تعمیر خودوریشان در زمان انتقال پول یک صفر اضافه تر در دستگاه عابربانک پرداخت می کردم و به طور مثال مبلغ 120 هزار تومان را یک میلیون و 200 هزار تومان برای خودم واریز می کردم و کسی در ابتدا صفرهای آخر دقت نمی کرد و مهم همان رقم اول بود.

چه افرادی را هدف قرار می دادی؟

مردان و زنان سن بالا که به راحتی اعتماد می کردند.

چرا کلاهبرداری؟

معتاد بودم و اعتیادم به شیشه باعث شد تا دست به این کار بزنم.

چطور اعتیاد پیدا کردی؟

من حتی سیگار هم نمی کشیدم تا اینکه در یک گاراژ شروع به کار کردم که در آنجا همگی شیشه می کشیدند و به من می گفتند برای لاغر شدن،تحرک و کار بیشتر تاثیر خوبی دارد به همین خاطر من هم شروع به مصرف آن کردم که وقتی به خودم آمدم دیدم معتاد شدم.

چه مدت است که این کار را انجام می‌دهی؟

3 ماه.

چقدر پول به دست آوردی؟

همه را هزینه مصرف مواد مخدر می کردم و فکر کنم 30 میلیون تومان باشد. « این ادعا در حالی است که پلیس در تحقیقات ابتدایی 10 طعمه این کلاهبردار را شناسایی کرده و نزدیک به 90 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری شده است».

ازدواج کردی؟

بله، بچه دارم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

بله، هر شب کابوس می دیدم که دستگیر شدم.

پس چرا به کلاهبرداری هایت ادامه دادی؟

اعتیاد اجازه فکر کردن را نمی داد اگر درست فکر می کردم پول ها را به حساب خودم نمی ریختم.

شیوه و شگردت را از کجا یاد گرفتی؟

در همان گاراژ یک نفر بود که این شیوه را به من یاد داد و من هم بدون هیچ استرسی انجام دادم.

چرا مواد را ترک نکردی؟

20 روز است که همسرم کمکم کرد که مواد را ترک کنم و در این 20 روز خانه بودم و اجازه خروج نداشتم که از من مطمئن شود که دستگیر شدم.

آزاد شوی دوباره دزدی و کلاهبرداری می کنی؟

نه، به مشهد می روم و چون می خواهم نزدیک به امام رضا «ع» باشم در همانجا کار مکانیکی را انجام می‌دهم.

شنیدم گفتی اعدامت کنند؟

بله، آبرویم رفت و همه مرا به چشم یک دزد و معتاد می بینند ولی اگر دزد بودم هیچ وقت پول را به حساب خودم نمی ریختم.

بنا بر این گزارش، سرهنگ محمد احمدی رییس کلانتری 104 عباس آباد با اعلام این خبر گفت: متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارد و احتمال می رود این فریبکار در مناطق دیگر به خصوص شمال تهران دست به کلاهبرداری زده باشد که در این زمینه تجسس ها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟