البته اهمیت دادن به مجازات های بسیار سنگین برای متجاوزان جنسی به ویژه به کودکان، موضوعی نیست که بتوان کوچک ترین اغماضی درباره آن کرد، ولی به تجربه ثابت شده است که این جنایات هر از گاهی با وجود مجازات های سنگین اتفاق می افتد و دور تسلسلی از جنایات جنسی ومجازات به شکل تکراری صورت می گیرد که اگر برای حل آن فکری اساسی نشود، بازهم باید شاهد چنین صحنه های فجیعی باشیم. شاید مانند دو نفری که هر دو به جرم Crime تجاوز جنسی در ملأ عام در تاریخ 97.4.31 در مشهد اعدام execution شدند، در اجتماع زیاد باشند که به قول معروف دم به تله ندهند وجنایت را در خفا و به خاطر ترس از مجازات اعدام انجام دهند. چرا که چه بسیارند افراد یا خدای ناخواسته کودکانی که ممکن است به آن ها تجاوز Rape شود، ولی به خاطر ترس از بازگویی آن، زبان در کام فرو بسته باشند واین جنایت Crime با چراغ خاموش ادامه داشته باشد. بسیاری از تجاوزهای جنسی ریشه های درونی و برونی دارد که یکی به دلیل بیماری های زیستی و ژنتیکی و اختلالات منشی و شخصیتی است و آن دیگری از عواملی مانند فقر فکری ، فرهنگی و اقتصادی سرچشمه می گیرد .این که فرد کجا به دنیا آمده، در کدام منطقه بزرگ شده (مانند بزرگ شدن فرد در مناطق جرم خیز) یا این که والدین او شرایط وتوان تربیت کودک خود را داشته اند یا نه و نقش الگوهای تربیتی، همه می توانند در پیدایش این گونه شخصیت های منحرف بسیار موثرباشند. جای شک و تردیدی وجود ندارد که انگیزه های آن ها برای انجام تجاوزهای جنسی مخفیانه، کاملا طبیعی تلقی می شود زیرا از فرد منحرف انتظار عمل همخوان با جامعه هنجار ،نه تنها غیر طبیعی که خیلی بعید است! مجازات اعدام به تنهایی قادر به پیشگیری از اعمال آن هابه خاطر رعب و وحشتی که ایجاد می کند، نخواهد بود واگرچه عمل فرد خاطی را برای تجاوزریشه کن می کند، اما ریشه وسرچشمه پیدایش آن، اگر آسیب شناسی و علت یابی نشود همچنان ادامه خواهد داشت، چنان که تا به حال ادامه و وجود داشته است. ترس از اعدام سبب می شود که بسیاری از این گونه افراد با احتیاط بیشتری باز هم دست به چنین جنایت هایی بزنند.

["لازمه پیشگیری از وقوع جرم" شناخت عوامل موثر در وقوع جرم است و جرم پدیده ای زیستی، روانی و اجتماعی است. بدون شناخت عوامل جرم زا، نمی‌توان برنامه ای همه جانبه برای مبارزه با آن تنظیم کرد و "اصلاح مجرمان" نیز در گرو شناخت منش آنان و بررسی عوامل روانی و مطالعه احساس و انگیزه تبهکاران برای ارتکاب جرم و کیفیت بروز اختلال منش در آنان و چگونگی موجبات بروز انحرافات و شکست در مسیر تکامل انسانی و شخصیت است.

امروزه دیگر نمی توان از قاضی Judge انتظار داشت که به تطبیق عمل مجرمانه بر ماده قانونی و تعیین کیفر اکتفا کند. او باید شخصیت مجرم و محیط نشو و نما و تکوین شخصیت او را از جهات مختلف در نظر گیرد و دریابد ناکامی و سقوط Fall او مولود چه عواملی بوده است زیرا آرزوهای برآورده نشده و کام های وازده از دوران کودکی در روان ناخودآگاه آدمی، به تعبیر مولانا، به صورت "عقده" های گوناگون یا "خاردل" باقی می ماند و گاه و بیگاه به وجوه مختلف بروز و ظهور می کند که نوعی از آن به عصیان و نقض مقررات اجتماعی می انجامد. قاضی کیفری اگر پس از مطالعه این سوابق متهم، به صدور حکم بپردازد می‌توان گفت رای او با توجه به شخصیت متهم و میزان مسئولیت وی در ارتکاب جرم صادر شده و از فرمان الهی تبعیت کرده است " زیرا بر کسی جز به اندازه توانش تکلیفی نمی شود" و این قاعده متخذ از روش الهی است که بر نفسی جزبه قدر وسع آن تکلیفی بار نفرموده است و چون مسئولیت در برابر تکلیف است، چنین به نظر می رسد که طبق همین مآخذ مسئولیت کیفری در اسلام موضوعی است نسبی و نه مطلق

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از لحظه دستگیری شهرام جزایری هنگام فرار از مرز +عکس

دختر بودم و پنهانی صیغه امیر شدم / ویار بارداریم راز مرا لو داد

مرد شیطان صفت پسربچه ای را به خرابه ای جنوب تهران برد

سرنوشت وحشتناک نوزاد 3 ماهه در ماشین همانند بنیتا + عکس

وقتی جنازه برادرم را دیدم دستانش از پوست آویزان بود + عکس

سرنوشت عجیب لیلی در استخر خانه فساد +عکس

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

اولین عکس شهرام جزایری هنگام دستگیری در مرز بازرگان

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

این زندانی حبس ابدی را می شناسید؟/ او در خیابان های تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

تجاوز به دختر ها با بستن دست و پایشان!+عکس

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

از نگاه مردها به اندام زنم زجر می کشم / نسرین با لباس و آرایش زننده بیرون می رود!

3جوان نصفه زن و نصفه مرد بعد از پارتی شبانه فاجعه مرگبار آفریدند !+تصاویر

 

کدخبر: 401676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟