واکنش مرادی به انتقادات وزنه‌برداران: نمی‌توانم بریز و بپاش کنم/ملی پوش باید خویشتن‌دار باشد

به گزارش رکنا، «علی مرادی» در مورد اعتراضات وزنه‌برداران به شرایط اردوی تیم ملی بیان کرد: صحبتی از من با یک شبکه معاند در فضای مجازی پخش شد. وقتی با من تماس گرفته شد، در عمل انجام شده قرار گرفتم البته سیاه نمایی‌ها، کم لطفی ها و خیانت‌هایی که به کشور می‌کنند را پاسخ دادم. از ملت ایران و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم که با این شبکه صحبت کردم.

او ادامه داد: هاشمی عنوان می کند که سه سال پیش به غذا اعتراض داشته اما کمیته انضباطی شد. باید بگویم که آن موقع اردویی نداشتیم و آن غذایی که او اعتراض داشت برای پرسنل بود. در بحث حقوق و پاداش، در خیلی سیستم های ورزشی پاداش نمی دهند. البته هر وقت اردو تشکیل شده، ما حقوق دادیم. وقتی دوستان در اردو نیستند چگونه حقوق پرداخت کنیم؟ آقای صالحی امیری امسال از اول سال  ۵۰ درصد بودجه ما که معادل ۲ میلیارد تومان بوده را داده است و این مبلغ تا شهریور است و نمی‌توانم بریز و بپاش کنم‌. من باید بتوانم یک خانواده را جمع و جور کنم. نزدیک ۱۴۰ میلیون تومان پول غذای همین اردوی تیم ملی شد که برای من فاکتور آوردند. نفرات تیم ملی نهایی شود، حقوق را پرداخت می‌کنیم. آنها می خواهند وقتی اردو نیستند پرداختی داشته باشم که نمی‌توانم. خرابی سیستم‌های گرمایش و سرمایشی فقط برای ما نیست و برای بقیه فدراسیون ها همه بوده اما جوانان آنها تحمل کرده‌اند.

مرادی که با برنامه ورزش و مردم گفت و گو می کرد، در مورد بهبود شرایط تصریح کرد: سالن تمرینی ما تعمیر شده است و خوابگاه مرتب شده است. دو ماساژور و دو فیزیوتراپ  برای جوانان و بزرگسالان داریم. اردوی بزرگسالان را در استان‌های خوش آب و هوا تشکیل می دهیم. مواد غذایی تغییر کرده است و امیدوارم بچه ها بیایند تمرینات انجام دهند و اعزام خوبی داشته باشیم.

او در مورداینکه وزنه برداران قبلا هم معترض بودند و برای برطرف کردن مشکلات چه اقداماتی انجام داده است؟ تاکید کرد: با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صحبت کردیم. برنامه های خود  را به وزارت ورزش داده‌ایم و برای آن برنامه‌ها نزدیک به ۶۰ میلیارد پول نیاز داریم اما بودجه ما ۹ میلیارد و خرده ای است و سال گذشته ۸۵ درصد آن را  دریافت کردیم. محدودیت ها برای همه هست.

مرادی در پاسخ به این پرسش که برخواه را برکنار کرده است؟ گفت: برخواه خودش می داند چندین بار مسئولان ارشد وزارت ورزش تاکید کردند کنارش بگذارم. بهداد سلیمی منتقد او بودکه تمریناتش باعث آسیب دیدگی وزنه برداران شده است. برخواه قبل از المپیک می‌خواست نباشد اما خواستیم ادامه دهد. در اردوی آخر هم من می خواستم با وزنه برداران صحبت کنم اما کمک مربی او گفت که وقتی بچه‌ها در راهرو بودند، آقای برخواه عنوان کرده رفته‌اند. انتظار ما این بود که بچه ها را نگه دارد تا من با آنها صحبت کنم. جای تاسف است برخواه صحبت از کمبود امکانات می‌کند وقتی با حمایت و پشتیبانی ما نتیجه گرفت و بچه‌ها مدال گرفتند. حتی رسول معتمدی در تمرینات گریه می‌کرد ما با برخواه صحبت می‌کردیم که مراعات کند.

او در مورد راه چاره این ماجرا گفت: تنها راه این است که وزنه برداران کمی خویشتن دار باشند و بیایند و ما هم موارد را پیگیری می کنیم.

 انتهای پیام/

کدخبر: 790345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟