فرزام: زمان همه چیز را درباره نصیری مشخص می‌کند/ شرایط تمرین استاندارد در ایران وجود ندارد

افشین فرزام در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص مهاجرت نصیری به کشور آذربایجان اظهار داشت: به هر حال او جایگاه خود را داشت و قطعأ روی مدال‌آوری او در بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به هر جهت بهتر است دلایل و واکاوی این اتفاق را از زبان خود بهمن نصیری بشنویم. هر کسی برای زندگی شخصی خودش تصمیم‌گیرنده است و تصمیم او بر این بود به آنجا برود و برایش آرزوی موفقیت دارم. دو روز پیش از رفتن او هنگامی که مبادرت به تست‌گیری از ورزشکاران کردیم، آمادگی بالایی داشت و حتی نسبت به شرایطی که در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک داشت، وضعیتش بهتر بود.

وی افزود: او حداقل 10 سال برای پارو زدن و رسیدن به مدال‌های فراوان جا داشت اما دیگر نمی‌توانیم از ظرفیت نصیری استفاده کنیم. او با ممارست و تمرین زیاد می‌توانست به نیروی باتجربه تبدیل شود و امیدوارم از این تصمیم خود آسیب نبیند چون تصمیم سختی گرفت و در آستانه بازی‌های آسیایی حداقل برآورد ما از او کسب مدال نقره بود. پس از مدال‌آوری، بی شک با مصوبه دولت مسئولان نمی‌توانستند مانع استخدام او شوند اما هر چیزی است گذر زمان مشخص‌کننده همه چیز خواهد بود.

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ در مورد اینکه یکی از مهره‌های اصلی خود را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از دست داد، گفت: وقتی من کاری را شروع می‌کنم با برنامه جلو می‌روم. زمانی که سرمربی تیم مردان شدم، بهمن در آذربایجان حضور داشت اما پس از آن با من ارتباط گرفت تا به ایران برگردد. از حق نباید گذشت؛ او در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت اما اینکه پس از رفتن از ایران و در ادامه مسیر چه اتفاقی برای او بیفتد خبر ندارم. امیدوارم در ادامه مسیر خودش نتایج خوبی بگیرد.

فرزام تصریح کرد: خوشبختانه بقیه بچه‌ها با جدیت زحمت می‌کشند و سعی داریم یک تیم کیفی را به بازی‌های آسیایی بفرستیم. یک یا دو مسابقه و اردوی برون مرزی در نظر داریم اما اینکه به چه کشوری برویم، بستگی به تصمیم اعضای کمیته فنی فدراسیون دارد. انتظار داریم با توجه به اینکه شرایط تمرین استاندارد در کشور ما نیست، فدراسیون پیگیر باشد تا اردوی برون مرزی داشته باشیم چون در کشورمان پیست استاندارد دو کیلومتر وجود ندارد. البته قول‌هایی به ما داده شده و فدراسیون هم پیگیر این ماجراست که امیدوارم این خواسته‌ها عملیاتی شود.

وی در پایان درباه اینکه شانس رسیدن به چند مدال در هانگژو را داریم، اظهار داشت: هنوز سه یا چهار ماه فرصت داریم تا به شرایط ایده‌آل فنی برسیم. می‌توانم بگویم رویینگ در هانگژو مدال‌آور خواهد بود. البته بازی‌های آسیایی متفاوت‌تر از قهرمانی آسیا است و از سویی چون رقابت‌ها در چین است، کشور میزبان در رشته هایی مثل قایقرانی که شانس برای رسیدن به مدال دارند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در مجموع ما شانس‌ خوبی برای رسیدن به مدال داریم و مطمئن باشید در هانگژو آبروداری میکنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 774139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟