خیری: آلومینیوم و استقلال خواب آور بود/ نصف بازیکنان استقلال باید اخراج شوند

هدایت استقلال در لیگ بیست و یکم به عهده فرهاد مجیدی است. در پایان هفته سیزدهم استقلال با 29 امتیاز در رده نخست جدول قرار دارد. استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در پایان با تساوی یک بر یک متوقف شد.

شاهین خیری در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص تساوی استقلال مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: واقعا چه می‌توان گفت بازی خوبی ندیدیم. از طرف استقلال و آلومینیوم فوتبال سرد و خسته‌کننده‌ای نظاره‌گر بودیم. واقعا فوتبال قشنگی مشاهده نکردیم که بتوان گفت نمره قبولی گرفته است. این در حالی است در هنگام ما پیش از شروع بازی تیم های حریف دو بر صفر از ما عقب بودند؛ اما الان دیگر تیم‌ها از بازی کردن مقابل استقلال ترس واهمه‌ای ندارند. هم گل استقلال و هم گل آلومینیوم روی حادثه به دست آمد. به نظرم اگر دو تیم 360 دقیقه هم بازی می‌کردند بعید بود اتفاقی بیفتد. پنالتی استقلال که روی حادثه به دست آمد و یامگا آن را گل کرد در سوی مقابل هم آلومینیوم نیز مشابه اتفاق استقلال برای آنها رخ داد. 

وی با اشاره به اینکه برخی بازیکنان استقلال پیراهن تیمی را که پوشیده‌اند خوب نمی‌دانند، گفت: احساسم بر این است برخی بازیکنان استقلال قدر پیراهنی را که بر تن کرده‌اند خیلی خوب نمی‌دانند. به طور مثال بابک مرادی در بازی با آلومینیوم در فرصتی که کادرفنی در اختیار او گذاشت هیچ کار خاصی انجام نداد در صورتی که می‌بایست با جان دل برای پیراهنی که بر تن کرده بجنگند. بابک که خیلی هم دوستش دارم او در ماشین‌سازی آقایی می‌کرد؛ اما در استقلال از روزی که آمده تا به الان کار خاصی از خود نشان نداده است. بر عکس او توانایی فراوانی دارد اما اکنون خیلی بی تفاوت بازی می‌کند. واقعاً بابک مرادی باید ده برابر ماشین‌سازی در پیراهن استقلال بدود زیرا این پیراهن ارزشمند است. باید بجنگد فقط به این کفایت نکند تنها در این تیم حضور دارد. اگر من در کادرفنی بودم نصف این بازیکنان را بیرون می‌گذاشتم تا بدانند هم چطور باید بدوند و هم پیراهن چه تیم بزرگی را بر تن کرده‌اند.

پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: در گذشته حتی اگر به یک بازیکن پنج دقیقه هم بازی می‌رسید از جان مایه می‌گذاشت و باعث افتخار بود که به استقلال بیاید اما اکنون خیلی راحت بازیکنان به استقلال می‌آیند و جالب‌تر اینکه قدر پیراهن استقلال را هم نمی‌دانند. فوتبال دوران ما کجا و این دوران کجا البته جای گلایه و تعجب هم ندارد زیرا جام را در پایان به کسی می‌دهند که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد نه تیمی که فوتبال زیبا ارائه کرده باشد.

خیری تصریح کرد: آنقدر بازی خجالت‌آور بود که در 15 دقیقه پایانی بازی داشت خوابم می‌گرفت. فوتبال ما روز به روز در حال پسرفت کردن است و مشخص نبود اگر لژیونرها نبودند سرنوشت فوتبال ما چه می‌شد؟ خداوکیلی فوتبال ما در این سالیان اخیر کیفیت پایینی دارد و آقایان باید فکری به حال این مسئله کنند. واقعأ کیفیت 20 سال پیش کجا و الان کجا؟ الان خیلی بیراهه نیست که بگوییم کیفیت لیگ دسته سوم اروپا از لیگ ما با کیفیت‌تر است.

وی افزود: تنها خوشحالیم به عنوان هوادار و یک پیشکسوت که استقلال نمی‌بازد و از این طریق به امتیازات لازم می‌رسیم. ژست خیلی زحمت می‌کشد اما هنوز به دوران اوج نرسیده و این برایم جای سوال است چطور در این شش ماه هنوز به فرم خوب نرسیده است؟ مگر می‌شود یک بازیکن بعد از این همه مدت نتوانسته باشد خود را با تیم تطبیق دهد.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اینکه تیم استقلال تاکتیک خاصی برای رسیدن به گل ندارد، گفت: به نظرم بهتر است تمام صاحب‌نظران فوتبال بیایند و بازی‌های استقلال را آنالیز کنند و نقطه نظرات خودشان را در مورد اینکه سیستم این تیم چه در حمله و چه در دفاع مبتنی بر چه سیستمی است ارائه دهند؛ اما اگر از من بپرسید می‌گویم، واقعا تیم فرهاد تاکتیک ندارد که در طول بازی به آن دلخوش باشد و از این طریق به گل دست یابد. خیلی خوشحالم از آسیا دارد حذف می‌شود، چون با این نوع فوتبال تنها آبروی ما در مقابل تیم‌های عربی ریخته خواهد شد. در این مدت تنها قائدی از استقلال رفته اما چه بلایی سر این تیم آمده که پس از بازی زیبا مقابل الهلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به این شکل در آمده است. تا چه زمانی دست تقدیر و همچنین داور می‌توانند باعث شادی برای استقلال شوند.

انتهای پیام/

کدخبر: 758589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟