ماجرای دکترای عجیب «ضیایی» چیست؟/ بازنشسته‌ای با مدرک مشکوک!+ تصاویر

مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال صبح روز پنج‌شنبه، هفتم دی ماه 1396 به ریاست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش‌وجوانان و باحضور محمدرضا داورزنی، معاون ورزش Sport حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و ۴۴ نفر اعضای مجمع برگزار شد.

پس از تشریح برنامه‌ها از سوی نامزدهای تصدی ریاست فدراسیون والیبال، رای‌گیری انجام شد و احمد ضیایی با کسب اکثریت آراء یعنی ۴۳ رای به مدت چهار سال رئیس فدراسیون والیبال شد و سه روز بعد حکم ریاست وی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد.

احمد ضیایی متولد فروردین ۱۳۳۹ در شهر ارومیه است. گفته می‌شود وی دارای «دکتری مدیریت بازرگانی» از ایالات متحده آمریکا است و حدود ۱۰ سال سابقه بازی به صورت حرفه‌ای در تیم‌های والیبال شهر ارومیه را دارد و در دهه ۶۰ به‌همراه تیم دانشگاه ارومیه نایب قهرمان ایران هم شده است.

وی کارهای مدیریتی خود را از سال ۱۳۶۰ و در جهاد سازندگی استان آذربایجان‌غربی آغاز کرده است و از سال ۱۳۸۰ به عنوان فرماندار و معاون استاندار در شهرهای مختلفی همچون پیرانشهر، بوکان، مراغه، مرند، اردبیل و کرج خدمت کرده است.

رئیس فدراسیون والیبال مدرک دکترای خود را از دانشگاه راکویل دریافت کرده؛ مدرکی که شخص ضیایی برای تکمیل رزومه‌اش به منظور حضور انتخابات فدراسیون والیبال در توضیح آن نوشت «نوشته مقطع دکتری - دانشگاه راکویل آمریکا - مکاتبه‌ای - البته این مقطع هنوز مورد قبول وزارت علوم قرار نگرفته است»

براساس مستندات موجود، این دانشگاه یک دانشگاه آنلاین است که گواهینامه خود را بدون دوره‌های آموزشی و ارزیابی‌های تحصیلات قبلی ارائه می‌دهد. البته تگزاس، این دانشگاه را تامین‌کننده غیرقانونی مدرک تحصیلی می‌داند و در طبقه‌بندی آن هیچ درجه‌ای ندارد!

همچنین ادعا شده کارهای عملیاتی این دانشگاه در پاکستان انجام و مدارک از دبی ایمیل می‌شود. این شرکت متعلق به Axact است که فعالیت اصلی آن طبق اعلام نیویورک‌تایمز قرن‌ها کلاهبرداری Fraud از فروش مدرک تحصیلی جعلی است.

هیات مدیره هماهنگی تحصیلی تگزاس که در سال 2006 تشکیل شد دانشگاه‌های راکویل، بلفورد و آژانس‌هایی که ادعا می‌کنند، اعتبارگذاری مشابهی دارند را در سال 2012 توسط دادگاه آمریکا با جریمه سنگینی روبه‌رو کرد. ضمن اینکه دانشگاه راکویل ادعا کرده که توسط سازمان‌های مختلف از جمله سازمان بین‌المللی اعتباربخشی آنلاین دانشگاه (IAAOU)، شورای جهانی آنلاین آموزش و پرورش (UCOEA) و هیئت آنلاین دانشگاه اعتباربخشی (BOUA) مورد تایید قرار گرفته، اما هیچ کدام از آنها معتبر نیستند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بخشی از سایت وزارت علوم که به معرفی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی آمریکا تا سال 2013 پرداخته است. بخش اول مربوط می‌شود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی آمریکا، گروه‌ یک‌ (ممتاز) که نام 89 دانشگاه در آن آمده است.

بخش دوم مربوط می‌شود به دانشگاه‌ها و مراکزآموزش‌عالی آمریکا، گروه‌ دو (خوب) که در توضیح آن نوشته شده است «اگر چه‌ مدارک دانشگاه‌های گروه‌ دو ارزشیابی می‌شود، اما توصیه‌ می‌شود که‌ در دوره‌های کارشناسی ارشد (Master) و دکترا (Ph.D.) تنها در دانشگاه‌های گروه‌ یک (ممتاز) ادامه‌ تحصیل‌ داده‌ شود.»

بخش سوم این سایت هم مربوط می‌شود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی آمریکا گروه‌ 3 (متوسط) که ‌توسط‌ وزارت‌ فرهنگ ‌و رفاه‌ آمریکا Accredited بوده، اما نامشان‌ در فهرست‌ گروه‌ 1 و 2 نیست، فقط‌ در سطح (Bachelor) کارشناسی ارزشیابی می‌گردد. ارزشیابی ‌مقاطع‌ بالاتر این ‌گروه‌ از دانشگاه‌ها بر اساس ‌تبصره‌ بندهای 3 و 5 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پس از آن هم به معرفیی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالیی نامعتبر در کشور آمریکا پرداخته است و در توضیح آن نوشته «کلیه مدارک صادره از دانشگاههای ذیل غیر قابل بررسی و ارزشیابی است. چنانچه نام دانشگاه یا مؤسسه‌ای در فهرست دانشگاهها و مؤسسات اعلام شده (اعم از معتبر و غیر معتبر) منعکس نشده باشد، متقاضی می‌بایست اعتبار آن را از ادارهکل امور دانشآموختگان استعلام نماید.» در این بخش نام دانشگاهی به چشم می‌خورد که «دکتر احمد ضیایی» مدرک خود را از آنجا دریافت کرده است.

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که نام احمد ضیایی در لیست مدیران بازنشسته هم حضور داشت و صحبت‌هایی درمورد پایان دوران ریاست وی در فدراسیون والیبال هم مطرح شده است.

8410672_212

8410673_692

8410675_769

8410676_962

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

فوری / خودسوزی مردجوان در پمپ بنزین رشت! + تصاویر

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

پدر نوجوان رقاص عروسی را برای عروس و داماد زهرمار کرد؟! / در تهران رخ داد

ترور زن 40 ساله مشهدی به خاطر حجاب + عکس

سهیلا وقتی شوهرش خوابید بی سرو صدا محمد را به خانه آورد!

کدخبر: 403348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟