گرد و خاک و باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی پناهی اظهار داشت: آلودگی هوا ناشی از تشدید گرد و خاک در کردستان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تداوم دارد که پیش بینی می‌شود کیفیت هوا و میزان دید افقی در استان به یک هزار متر کاهش یابد.

وی افزود: سرعت وزش باد نیز در روز چهارشنبه، شدید برآورد شده است که با توجه به گرمای هوا امکان گسترش آتش سوزی در مراتع استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: میانگین دمای هوای استان در روز چهارشنبه حدود سه درجه خنک‌تر می‌شود اما از روز جمعه روند افزایشی دارد.

وی یادآور شد: در شبانه‌ روز گذشته شهر سقز با دمای ۹ درجه خُنک‌ترین نقطه و روستای سلین در سروآباد با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۷ و ۳۹ درجه سانتی گراد گزارش شد.

گفتنی است، اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟