افتتاح یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در استان کرمان

به گزارش رکنا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبانیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی مفنا با حضور دکتر رمضانی معاون فنی و استانداردهای سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) و مدیران عامل شرکت مفنا، صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان افتتاح شد.

این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در مساحت 20 هکتار در منطقه اسفندقه جیرفت استان کرمان به بهره برداری رسید و برق آن به شبکه سراسری کشور متصل گردید.

طبق گزارش ساتبا نیروگاه مفنا سالیانه حدود 17/52 میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه سراسری کشور تزریق و سالانه به میزان 3/85 میلیون لیتر آب، 4/730 میلیون متر مکعب گاز ، صرفه جویی از منابع انرژی را به همراه دارد. با توجه به کاهش مصارف منابع انرژی فسیلی سالانه از انتشار 9793 تن گاز گلخانه ای نیز جلوگیری می کند.

احداث نیروگاه مفنا سبب جذب نیروهای زیادی در فرآیند ساخت تا بهره برداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم گردیده است که در فرآیند ساخت حدود 150 نفر و در زمان بهره برداری نیز 41 نفر را مشغول به کار نموده است.

نیروگاه خورشیدی کرمان 2

نیروگاه خورشیدی کرمان 3

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟