آتش سوزی جنگل ها در کلرادو، بیش از هزار خانه را ویران کرد

به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، حدود هزار خانه بر اثر این آتش سوزی در جنگل های کلرادو ویران شده اند و این در حالی است که وزش باد‌های شدید در این ایالت پیش بینی شده است. ده‌ها هزار نفر هم مجبور به فرار از خانه هایشان شده اند.

جان هندرن خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد: ده‌ها هزار شهروند در ایالت کلرادوی آمریکا منتظر فروکش کردن آتش و و دود ناشی از آتش سوزی هستند تا ببینند چه چیز‌هایی را از دست داده اند.

دیوید مارکس یک شهروند ساکن کلرادو در سخنانی گفت: شرایط از اینجا خوب به نظر می‌رسید، اما در برخی مناطق شرایط اصلاخوب نیست و حتی نمی‌توان متوجه شد چه اتفاقی برای این مناطق روی داده است.

دیوید مارکس که در بولدِر کاونتی زندگی می‌کند که آتش آن را در نوردیده است، می‌داند که سه نفر خانه هایشان را از دست داده اند.

او همچنین گفت: "خانه در شعله‌های آتش در حال سوختن بودند. ارتفاع شعله‌های آتش تا ۵۰ یا ۶۰ پا می‌رسید. من تاکنون چیزی شبیه به این را ندیده بودم. خانه‌های یکی پس از دیگری دچار آتش سوزی می‌شدند. "

مقامات می‌گویند: تا ۵۰۰ خانه احتمالا بر اثر این آتش سوزی ویران شده اند. دست کم یک امدادگر و سه تن دیگر زخمی شده اند در حالی که وزش باد با سرعت ۱۶۹ کیلومتر در ساعت سبب تشدید آتش سوزی به صورت وحشتناکی می‌شد.

جارد پولیس فرماندار ایالت کلرادو با بالگرد شاهد سطح ویرانی‌های ناشی از این آتش سوزی بود.

او در سخنانی گفت: این یک فاجعه با سرعتی زیاد بود و همه این‌ها در یک نصف روز روی داد. شمار زیادی از خانواده‌ها تنها چند دقیقه فرصت داشتند تا هر آنچه را که می‌توانند، حیوانات و فرزندانشان را بردارند و با خودرو به مکانی دیگر بروند. ۴۲ ساعت گذشته فاجعه بار بوده است.

پولیس می‌گوید: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داده است، دارایی‌های فدرال را بر اساس اعلام وضعیت اضطراری شدید آزاد خواهد کرد.

منبع: صدا و سیما

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟