پاسخ رئیس سازمان جنگل ها به نامه احمد توکلی / نیازی به ارائه آمارهای نادرست نداریم

چندی پیش دیده بان شفافیت و عدالت به ریاست احمد توکلی با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با تخلفات ادعایی صورت گرفته در سازمان جنگل ها شده بود. در این نامه ادعا شده بود که در دوران مدیریت مسعود منصور در سازمان جنگل ها ، تخلف هایی از جمله تخلف در تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، واگذاری عرصه های ملی به زمین خواران، انتصاب مدیران متخلف، انقعاد قرادادهای بدون انجام مزایده، ارائه آمارهای کاذب و پرداخت پاداش های نجومی غیرقانونی به رئیس و برخی مدیران سازمان جنگل ها صورت گرفته بود. سازمان جنگل ها زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. رئیس سازمان جنگل ها توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین می شود.

به گزارش رکنا، مسعود منصور، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری برنامه اقدام منابع طبیعی در سال 1400 که با محوریت فعالیت های منابع طبیعی استان های همدان برگزار شد، اعلام کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های منابع طبیعی در سراسر کشور از سوی گروه کارشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تمامی مستندات و نقشه های آن مکان یابی شده موجود و آماده ارایه است.

وی افزود: سازمان جنگل ها برای اثبات حقانیت خود هیچ نیازی به ارایه آمار و اطلاعات نادرست ندارد و تاکید سازمان همواره به ارایه اطلاعات متقن به مسئولین و افکار عمومی است.

او افزود: منابع طبیعی از سال گذشته که سال جهش تولید نامگذاری شده است با مشارکت مردم در زمینه های مختلف از جمله؛ کاداستر اراضی ملی، شناسایی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه گیاهان دارویی، زراعت چوب، جنگل کاری اقتصادی، آبخیزداری، مقابله با بیابان زایی، احیای مراتع، تشدید اقدامات حفاظتی و غیره عملکرد چشمگیر و چند برابری داشته که باید از سوی روابط عمومی و دفتر ترویج به نظر افکار عمومی و مسئولین رسانده شود.  

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست به مدیران منابع طبیعی تاکید کرد: تجربه های موفق و اقدامات ابتکاری و نوآوری را  به دیگر استان ها تعمیم داده تا اثربخشی و تاثیر گذاری اقدامات فراگیر شود.

رییس سازمان جنگل ها از اقدامات و فعالیت های منابع طبیعی استان همدان تشکر کرد و افزود: این استان در زمینه کاداستر اراضی ملی و اتمام پرونده های ماده واحده  یشرفت صد درصدی داشته و توانست آن را به اتمام برساند و در زمینه پیشگیری از حریق در منابع طبیعی و احاله مدیریت مراتع، این استان اقدامات در خور توجهی داشته است.

مسعود منصور در نشست بررسی اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری  استان همدان با بیان اینکه درپنج ماه گذشته هیچ اعتباری به این سازمان تخصیص نیافته و متعاقب آن پرداخت حقوق نیروهای حفاظتی تحت‌الشعاع قرار گرفته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر سازمان جنگل ها و عنایت سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور بزودی از محل تنخواه دریافتی از خزانه، بخشی از مطالبات معوقه حقوق نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، انجام کارهای مشارکتی با خیرین، تهیه گزارش از میزان پیشرفت پروژه ها از سوی مهندسین مشاور و اعلام نتیجه مطالعات و فعالیت ها به مراجع استانی و همچنین افکار عمومی، تقویت و رسیدگی به ایستگاههای تولید بذر و تاکید بر استفاده از سامانه های الکترونیکی در منابع طبیعی از دیگر تاکیدات مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور در این جلسه بود.

**با انجام کاداسترمشکلات منابع طبیعی به پایین ترین حد خود رسیده است

در ادامه این جلسه اسفندیار خزایی مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: در استان همدان میزان مستثنیات مردم از مساحت منابع طبیعی بیشتر است و منابع طبیعی بیشترین تعامل را با مردم و جوامع محلی دارد.

او افزود: با اتمام کاداستر اراضی ملی و رسیدگی به پرونده های ماده واحده مشکلات منابع طبیعی با مردم به پایین ترین حد خود رسیده و تاکنون 5500 برگ سند تک برگی که ناشی از کیفیت کار است بنام دولت صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان همدان در ارایه گزارش از اقدامات منابع طبیعی استان به اقدامات پیشگیری از حریق اشاره کرد و گفت: کاهش میزان حریق نتیجه تعامل و همکاری منابع طبیعی با مردم است.

وی یاد آور شد: در زمینه پیشگیری از حریق  تمامی گلوگاه ها و مناطق بحرانی استان شناسایی و دوربین نصب شده و مرتعداران موظف شدند از وقوع و بروز هرگونه حریق در مراتع جلوگیری نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 60 کیلومتر «آتش بر» در مناطق  بحرانی و حساس به حریق در استان همدان ایجاد شده و در کنار همکاری و مشارکت مردم ، نقش  روابط عمومی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی  و رسانه های گروهی در انتشار زیرنویس تلویزیونی بسیار اثرگذار بوده است.

اسفندیار خزایی استان همدان را در زمینه توسعه زراعت چوب، استانی موفق قلمداد کرد و با توجه به اهمیت جایگاه زراعت چوب در رونق اقتصادی افزود: هدف‌گذاری طرح توسعه زراعت چوب یکی از شاخص‌های مهم این مجموعه است و تنها در سال گذشته در نهالستان قدس ملایر با سرمایه گذاری یک شرکت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال افزایش تولید وجود داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان در ادامه از انجام 30 هکتار جنگلکاری اقتصادی با مشارکت مردم در سطح استان خبر داد و افزود: کلیه کارهای مربوط به  انعقاد قرارداد، تعیین پیمانکار و مجری پایان پذیرفته و اقدامات مقدماتی 20 هکتار باقی مانده  نیز در حال انجام است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟