فاجعه آتش سوزی در تنگه هایقر فارس / 4 روستایی کشته شدند + عکس تلخ از مرگ حیوانات وحشی

روز سه شنبه چهار نفر از مدافعان طبیعت بر اثر آتش سوزی در تنگه هایقر جان خود را از دست دادند. چهار شهید آتش سوزی تنگه هایقر همگی اهل روستای چهارقاش شهرستان فیروزآباد بودند. چهار شهید تنگه هایقر به نام های ناصر بهزادی (پدر)، حامد بهزادی (پسر)، رضا بهزادی (برادرزاده) و جهانبخش بهزادی (شوهرخواهر)، همگی از اقوام یکدیگر بودند. البته در آتش سوزی تنگه هایقر تعداد زیادی از گونه های حیات وحش منطقه نیز تلف شدند. آتش سوزی تنگه هایقر شب گذشته به طور کامل مهار شد.

به گزارش رکنا، در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه آتش سوزی مهیبی در تنگه هایقر استان فارس رخ داد. تنگه هایقر در 35 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد. در آتش سوزی تنگه هایقر چهار نفر از اهالی روستای چهارقاش فیروزآباد که برای کمک به اطفای حریق آمده بودند، جان باختند. این چهار نفر از دامداران منطقه بودند.

از ساعت 15:30 روز دوشنبه دو نقطه از عرصه های طبیعی تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس دچار آتش سوزی شدند. این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس آغاز شده بود که صبح روز سه شنبه آتش در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شد، اما تا چهارشنبه شب وقوع آتش سوزی در نقطه دیگر ادامه داشت.

روز گذشته، در پی تداوم آتش سوزی در قسمت شرقی تنگه هایقر، نیروهای پادگان 08 کازرون شامل سربازان و نیروهای کادر نیروی زمینی ارتش نیز در راستای تلاش برای اطفای حریق به کمک نیروهای جنگل بانی و دوستداران محیط زیست منطقه رفتند. این آتش سوزی شب گذشته به طور کامل مهار شد.

اما در این آتش سوزی گونه های مختلفی از حیات وحش از جمله کبک، تیهو، خدنگ، پلنگ، سمور، افعی و انواع لاک پشت نیز تلف شدند که تصاویر آنها را در ادامه می بینید.

تنگه هایقر حیوانات

 تنگه هایقر حیوانات 

تنگه هایقر حیوانات

تنگه هایقر حیوانات

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟