مشاهده یک گونه پرنده در خراسان شمالی برای اولین بار+ عکس

به گزارش رکنا، سیداصغر مطهری اظهار داشت: تصویر این گونه از پرنده گوشتخوار بر روی سطح یخ زده سد گلیل واقع در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در شمال شهرستان شیروان ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ثبت تصویر عقاب دریایی دم سفید نشان از زیست این گونه در استان دارد و به لحاظ تنوع زیستی وحوش از اهمیت بالایی برخوردار است.

عقاب دریایی دم سفید، پرنده ای شکاری است که 80 تا 90 سانتی متر طول دارد و جثه اش بزرگ و حجیم است. دمش کوتاه و سفید رنگ که انتهای سه گونه مانندی دارد و بال هایش بسیار بزرگ و پهن است.

رنگ کلی بدنش قهوه ای است، باله هایش پهن و بزرگ هستند و شاهپرهای اولیه و ثانویه بالش سیاه رنگ است.

در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارند و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود، 68 خزنده از 228 گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟