فیلم و عکس از مرگ این توله خرس از عصر یکشنبه در فضای مجازی مازندران پخش و در بعضی از کانال ها و شبکه ها ادعا شد که مرگ این حیوان بر اثر شکنجه Torture و ضرب و شتم بوده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت که این توله خرس عصر یکشنبه بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو در جاده سخت گذر و کوهستانی کجور تلف شد.

کامبیز محسن سلطانی افزود :‌ در پی گزارش های مردمی و نیز انتشار فیلمی در فضاهای مجازی منبی برآنکه چنین حادثه Incident ای در پائین تر از روستای خاچک رخ داده است بلافاصله کارشناسان و پزشک مربوطه به این منطقه اعزام شدند که متاسفانه آثار خونریزی و خطوط ترمز برجای مانده خودرو روی آسفالت مشاهده کردند.

وی ادامه داد :‌ کارشناسان پس از معاینه توله خرس که حدود یک سال داشت ، پی بردند که حیوان به علت شدت جراحات از سمت چپ بدن و ناحیه سر در برخورد با خودرو مرده است و هیچ علائم و آثار حیاتی ندارد به گونه ای که امعا و احشاء‌ این حیوان توسط سگ ها و سایر گوشت خواران دریده شده است.

این مسئول گفت : امسال به علت خشکسالی ناشی از کاهش نزولات جوی معمولا بیشتر گونه های حیات وحش و حیوانات وحشی مورد حمایت محیط زیست مانند خرس برای تامین غذا از مناطق جنگلی کوهستانی به پائین دست بویژه پیرامون سکونتگاههای حوزه روستایی سرازیر می شوند که یکی از تبعات آن برخورد با خودرو است .

بخش کجور با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر درقالب 64 روستا و دو شهر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال ، شوکا ، کل بز ، خرس قهوه ای ، پلنگ ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟