نادعلی: هیات دولت مخالفتی با انتخاب علیرضا زاکانی ندارد

با وجود گذشت بیش از دو هفته از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران ، هنوز حکم علیرضا زاکانی توسط وزارت کشور صادر نشده است. برخی شایعات از مخالفت هیات دولت با انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران حکایت دارد، اما سخنگوی شورای شهر تهران مخالفت هیات دولت با انتخاب علیرضا زاکانی را تکذیب کرده است. علیرضا زاکانی پیش از این رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش رکنا، عیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با رد شایعه مخالفت هیئت دولت با صدور حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار کرد:این ادعا به هیچ عنوان درست نیست و موضوع در هیئت دولت مطرح و اختیار کل کار به وزارت کشور سپرده شده است.

وی گفت: در آستانه صدور حکم زاکانی شهردار جدید تهران هستیم و امروز مشخص خواهد شد و اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به ارتباطی که آقایان چمران، سروری و بنده با هیئت دولت داریم هیچگونه خبری مبنی بر مخالفت هیئت دولت با حکم زاکانی به عنوان شهردار تهران وجود ندارد و طبعاً برخی از افراد به خاطر نکات سیاسی شانتاژآفرینی کنند.

گفتنی است؛ پس از انتشار خبر احتمال مخالفت وزیر جدید کشور با حکم زاکانی یک کانال خبری با انتشار نامه استعلام وزارت کشور از سازمان امور اداری و استخدامی کشور نوشت که فردا حکم زاکانی امضا می شود. کانال فداییان جبهه مقاومت با تاکید بر این که احمد وحیدی، فردا حکم شهردار تهران را صادر می کند، نوشت: پس از استعلام وزارت کشور از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و پاسخ روشن معاون این سازمان به معاون وزیر کشور، مبنی بر بدون اشکال بودن صدور حکم شهردار تهران، امروز هیات وزیران در پاسخ به استفسار وزارت کشور مصوب نمود که صدور حکم شهرداران کلانشهرها از اختیارات وزیر کشور است و به احمد وحیدی مجوز داد بدون هیچ گونه تغییر و اصلاح در آیین نامه یا بخشنامه های مرتبط نسبت صدور حکم شهرداران شهرهای بالاتر از یک میلیون نفر جمعیت اقدام کند.

نامه مربوط به علیرضا زاکانی

اما با این وجود هنوز حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر جدید کشور امضا نشده است.

کدخبر: 717008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟