فریز بدهی‌های شهرداری توسط زاکانی / بدهی‌های شهرداری وصول خواهد شد؟ + فیلم
حجم ویدیو: 22.16M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01

طی 4 سال گذشته بدهی های شهرداری 4.3 برابر شده است. اما چندی پیش میرلوحی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه خود مبلغ بدهی‌های فعلی شهرداری تهران را 66 هزار میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد که کل این ارقام مربوط به دوره قبلی مدیریت شهری یعنی دوره آقای قالیباف بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ،میرلوحی ادعا می‌کند که 8500 میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی شهرداری پرداخت شده است اما این در حالی است که معاون مالی و اقتصاد شهری فعلی شهرداری تهران اعلام کرده است که مبلغ 1700 میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی را پرداخت کرده‌اند.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم اما نظر دیگری دارد. او  می‌گوید: 69 هزار میلیارد تومان بدهی در شهرداری تهران وجود دارد و این آمار بر اساس اعلامی است که معاونت مالی حناچی بیان کرده که البته مربوط به حدود یک ماه پیش بوده و احتمالا تا کنون این میزان افزایش هم یافته است که در سند تحویل و تحول این میزان به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

همچنین بحث فساد‌های مالی نیز در بدهی‌های شهرداری تاثیر گذار بوده است که با توجه به گفته‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این دوره با توجه به حضور علیرضا زاکانی هیچ فسادی برای مردم قابل قبول نخواهد بود چراکه علیرضا زاکانی شهردار تهران فردی ضد رانت و ضد فساد است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که کار سنگین اجرایی را در پیش دارد.

حال مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بدهی‌های قبلی شهرداری چه برنامه‌ای دارد به رکنا گفت : نکته‌ای که در خصوص بدهی بیش از 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران مطرح می‌شود  و به آن توجه نمی‌شود بحث طلب‌هایی است که شهرداری تهران دارد. یعنی اگر طلب‌های شهرداری وصول شود ما مشکلی برای پرداخت بدهی‌ها نخواهیم داشت.

او ادامه داد: سود مرکبی که بعضا بانک‌ها دریافت می‌کنند باید توسط شهردار  دنبال شود تا این بدهی‌ها فریز شوند تا بعد برای حل و فصل آنها اقدامی اساسی صورت بگیرد.روز گذشته نیز آقای زاکانی در جلسه با شهرداران به این موضوع اشاره کردند و انشالله ما نیز در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت اختصاصی به آنها خواهیم پرداخت.

اقراریان همچنین در پاسخ به این سوال که در دوره قبل شاهد این موضوع بودیم که یکسری از منابع عمومی به بعضی از افراد اختصاص داده شده است و یک رانتی را شاهد بوده‌ایم. حال آیا قرار است در این دوره با این مسائل برخورد شود گفت: ما حتما در کمیسیون نظارت و حقوقی این موضوعات را دنبال خواهیم کرد و هرگونه سو استفاده از اموال عمومی و شهرداری تهران فارغ از هر نگاه و نگرش سیاسی دنبال خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: آقای زاکانی مهم ترین عنصر و ویژگی که دارند این است که ضد فساد هستند و امیدواریم در این موضوع نیز موفق باشند.

او در پایان با بیان اینکه ما هم اکنون نیز مبارزه با فساد را شروع کرده‌ایم و در موضوع کپسول های ‌اکسیژن و خانه‌هایی که به بعضی از افراد داده شده تذکراتی نیز داده‌ایم تصریح کرد: ما مبارزه با رانت‌خواری و ویژه خواری را از همین شورای شهر آغاز کرده و امیدواریم به زودی این مشکلات حل شوند.

کدخبر: 715999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
خبرنگار
آیا این خبر مفید بود؟