رابطه جنسی در این سن کم می شود / ۲ اقدام برای افزایش میل جنسی !

دلایل کاهش رابطه جنسی در زنان میانسال به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. داده های نظرسنجی طیف وسیعی از عوامل بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کرده است.

کاهش رابطه جنسی در میانسالی

تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی اغلب به همراه افزایش وزن، تغییرات خلق و خو و اختلالات خواب، جذابیت جنسی زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. این تغییرات می تواند به خصوص در فرهنگی که به جوانی و زیبایی زنان اهمیت فراوان می دهد، تاثیرات منفی شدیدی بر میل جنسی زنان بگذارد.

علاوه بر این، میانسالی موجی از مسئولیت‌ها را برای زنان به همراه دارد. مراقبت از فرزندان، والدین و انجام کارهای خانه و حرفه شخصی تنها بخشی از این مسئولیت هاست.

درمان بی میلی جنسی در زنان میانسال

علاوه بر درمان های پزشکی مانند هورمون تراپی، می توان با برخی راه کارهای رفتاری، کاهش میل جنسی زنان میانسال را تاحدودی جبران کرد. برخی از این راهکارهای رفتاری عبارت است از:

کاهش کمالگرایی

زنان میانسال با کاهش کمالگرایی و پذیرش نقص های جزیی در ابعاد مختلف زندگی، بهتر می توانند امور مختلف زندگی را مدیریت کنند و کمتر دچار استرس و فشار روانی شوند. به این ترتیب زمینه برای افزایش انرژی و بازگشت میل جنسی فراهم می شود.

افزایش خود مراقبتی

زنان میانسال با انجام کارهایی که لذت و احساسات مثبت را وارد زندگی آنها می کند، بهتر می توانند با چالش‌های زندگی روزمره مقابله کنند. کسب لذت از کارهای روزمره مانند گوش دادن به موسیقی دلخواه، یک عنصر حیاتی برای سلامت روان است.

انجام اقداماتی برای جلوگیری از فرسودگی شریک زندگی، مهمترین کاری است که زوجین می توانند برای ایجاد یک زندگی جنسی فعال و سالم انجام دهند.

منبع:خط سلامت

کدخبر: 892785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟