کمک میلیونی بازیگر زن به صندوق مقابله با آزار جنسی

او یکی از دویست زن هنرپیشه بریتانیایی و ایرلندی است که در آستانه مراسم جوایز بفتا، با امضا یک نامه سرگشاده خواهان پایان دادن به آزار جنسی در محیط کار شدند.
اما تامپسون، کیرا نایتلی و اما واتسون از جمله امضاءکنندگان این نامه هستند که در نشریه ابزرور منتشر شده است.
زنان شرکت کنننده در مراسم جوایز بفتا که امشب (یکشنبه ۱۸ فوریه) در لندن برگزار می‌شود اعلام کردند که با لباس سیاه بر فرش قرمز حاضر خواهند شد.
در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب هم ستارگان سینما Cinema و دست‌اندکاران فیلم با پوشیدن لباس سیاه به آزار جنسی در صنعت سینما اعتراض کردند.
این هنرمندان از کمپین "دیگر بس است (Time's Up)" حمایت می‌کنند. این کارزار به دنبال افشاگری هنرپیشه‌های سرشناس علیه هاروی واینستین، تهیه کننده مشهور در هالیوود به راه افتاده است.
صندوقی که بوسیله زنان امضاءکننده نامه سرگشاده تأسیس شده است، به قربانیان خشونت و آزار جنسی در محیط کار کمک خواهد کرد.
در میان امضاءکنندگان، نام ۱۶۰ نفر از جمله شخصیت‌های دانشگاهی، فعالان اجتماعی و کارکنان موسسات خیریه دیده می‌شود.
کیرا نایتلی و تام هیدلستون، هر کدان ده هزار پوند به این صندوق کمک کرده‌اند.
در این نامه آمده است که از فرصت مراسم اهدا جوایز بفتا برای همبستگی و جهانی کردن این حرکت استفاده می‌کنند و این جنبش خیلی بزرگتر از فقط یک تغییر در صنعت سینماست.
کلر فوی، ماریا کری و پنه‌لوپه کروز از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم گلدن‌گلوب امسال لباس سیاه پوشیدند.
"این یک جنبش اینترسکشنال است که میان نژادها، طبقات اجتماعی، جوامع و فضای کار و فعالیت درباره نامتعادل بودن قدرت گفتگو می‌کنند."
در این نامه آمده: "تا همین چندی پیش، ما در جهانی زندگی می‌کردیم که آزار جنسی فقط یک شوخی ناراحت کننده محسوب می‌شد و برای یک زن و یا دختر گریزی از چنین موقعیت ناجوری نبود."
"درباره‌اش صحبت نمی‌شد، چه برسد بخواهند آن را بررسی کنند. در سال ۲۰۱۸ ما در دنیایی بیدار شدیم که نشان می‌دهد که وقت تغییر رسیده است."
"اگر بتوانیم از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم دیگر شرایط به گذشته باز نمی‌گردد."
این بازیگران اعلام کردند که همچون مراسم گلدن‌گلوب، در اعتراض با آزار جنسی روی فرش قرمز لباس سیاه خواهند پوشید.
گروهی از ستارگان سرشناس همراه با فعالان اجتماعی از جمله لارا بیتس، که بخاطر کمپینی درباره "رفتارهای جنسیتی روزمره" جایزه گرفته بوده، در مراسم بفتا شرکت خواهند کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟