8 گیاه ضد کبد چرب

به گزارش رکنا، رسیدگی به سلامت کبد را باید همه ما جدی بگیریم چراکه سلامت آن برای بدن ضروری است. اگر چربی ذخیره شده در کبد 5 تا 10 درصد وزن اندام های بدن را تشکیل داده باشد مبتلا به کبد چرب هستید.

این 8 گیاه کبد را پاکسازی می کند

1) دانه خارمریم

خار مریم دارای فلانوئیدی به نام سیلی مارین است که موجب سم زدایی در کبد می‌شود. خار مریم به عنوان یک درمان سریع برای التیام آسیب‌های کبدی از جمله سیروز کبدی به شمار می‌رود. همچنین خار مریم می‌تواند از بیماری‌ها و اختلالات کبد از جمله کبد چرب، یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبد پیشگیری و جلوگیری کند‌.

2) قاصدک

 قاصدک گیاهی با گل‌های سفید رنگ است که می‌تواند با افزایش تولید صفرا کبد را از سموم پاک کند و سلامت را به سلول‌های کبدی بازگرداند. همچنین برای سلامت کیسه‌ی صفرا و تحریک فعالیت آن هم موثر است.

3) عناب

 یکی از فواید عناب برای کبد، کمک به بهبود بیماری کبد چرب است زیرا به دلیل خاصیت سم‌زدایی خود می‌تواند باعث پاک شدن کبد شود. برای استفاده از خواص عناب در بیماری کبد چرب می‌توانید مقداری عناب خشک را در قوری ریخته و آن را خوب آسیاب کرده و روزی یک تا 2 لیوان میل کنید.

4) شاه تره

از شاه تره برای درمان بیماری‌های کبدی و کبد چرب و درمان ناراحتی‌های صفراوی موثر است. از دیگر خواص شاتره می‌‌توان به تاثیر این داروی گیاهی در کاهش کلسترول خون و کاهش فشار خون اشاره کرد. قسمت‌های قابل استفاده از گیاه شاه‌تره برای بهره‌مندی از خواص شاه تره شامل شاقه، ریشه و گل‌های این گیاه دارویی هستند.

5) سماق

پژوهش ­هایی که در رابطه با فواید سماق در درمان کبد چرب چه در ژورنال­ های داخلی و چه خارجی انجام گرفته نشان دهنده این موضوع است که این ماده غذایی تاثیر فوق‌العاده ­ای در درمان کبد چرب دارد. این پژوهش­ ها حاکی از این موضوع هستند که آنتی اکسیدان های موجود در ترکیبات سماق سبب از بین بردن آپوپتوز کبدی می­ شوند.

6) کنگر فرنگی

برای سم زدایی کبد علاوه بر توصیه‌های غذایی و دارو‌های شیمیایی، برخی از عرقیات و گیاهان بسیار موثر هستند. گیاه آرتیشو یا همان کنگرفرنگی یکی از گیاهان موثری است با تحریک ترشح صفرا موجب دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد می‌شود.

7) کاسنی

عرق کاسنی برای کبد چرب کاسنی تولید صفرا را افزایش می‌دهد. همچنین باعث آسان شدن حرکت صفرا و تخلیه کبد از صفرا می‌شود از این رو باعث بهبود عملکرد کبد و تقویت سلول‌های کبدی می‌شود. علاوه بر آن کاسنی دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند التهابات کبدی را کاهش دهد و برای درمان کبد چرب در خانه استفاده می‌شود.

8) چای ترش

 یکی از فواید چای ترش برای کبد چرب، تسهیل فرایند چربی سوزی است. مواد موجود در چای ترش فعالیت آنزیم‌های مسئول تجزیه و متابولیسم چربی را افزایش داده و تجمع چربی در کبد را کاهش می‌دهد. به علاوه، چای ترش ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد و به کاهش التهاب در کبد کمک کند.

این 8 گیاه را می توانید به صورت میکس یا جدا جدا استفاده کنید.

کدخبر: 947079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟