عجیب ترین فواید سنگ پا که تا به حال نشنیده اید

به گزارش رکنا، شاید عجیب باشد اما به گفته محققان کشیدن سنگ پا باعث کاهش غلظت خون در اندام های بدن شده و با کشاندن خون به اندام های انتهایی باعث کاهش میگرن، سردرد و مشکلات مغزی می شود. کسانی که دچار دیابت نوع 2 هستند اگر روزانه به مدت 10 دقیقه سنگ پا بزنند باعث تنظیم انسولین خون شان خواهد شد. کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا فضولات و مواد زاید را از پایین ترین نقطه بدن خارج می کند لذا این کار می تواند در تسکین سردردهای شدید، دردهای سیاتیکی، درد معده و ... کمک شایانی کند. اینها بخشی از عجیب ترین خواص سنگ پا برای بدن است.

خواص سنگ پا در طب سنتی

    در بیماری‌های مربوط به مغز به‌خصوص سردردها، کشیدن سنگ پا مفید است، برای این منظور باید سنگ‌ پا خشن‌ بوده و با مالش قوی‌ و مدت طولانی‌تری استفاده شود؛

    به خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالاتر به سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌ پا، خشن‌تر باشد، جذب ماده زیادتر است.

    مگر آنکه فرد پوست نازکی داشته باشد که «سنگ‌ پا»ی خشن را تحمل نکند؛

    از دیگر خواص سنگ پا در طب سنتی آن است که سنگ‌ پا پوست‌های مرده و کهنه کف پای شما را جدا می‌کند و گردش خون را در کف پا افزایش می‌دهد.

    سنگ‌ پا یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های پاکسازی مغز از مواد زائد و رطوبات اضافه در افرادی‌ است که غلبه رطوب در مغز دارند. این یکی دیگر از خواص سنگ پا در طب سنتی است.

    بر اساس مطالعات جدید در «علم رفلکسولوژی (بازتابی)»  سنگ‌پا اثر بسیار خوبی بر کل بدن و حتی احشاء داخلی دارد.

    «سنگ‌‌پا» کشیدن می‌تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد و… را بهبود بخشد البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.

سنگ پا چگونه موجب بهبود بیماری های دماغی (مغزی) می‌شود؟

در واقع کشیدن «سنگ‌‌پا» موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن و کشاندن خون و مواد زاید مغز به اندام‌های انتهایی می‌شود و به همین دلیل است که وقتی پا به عنوان پایین‌ترین نقطه بدن مورد ماساژ با سنگ پا قرار می‌گیرد، مواد زائد جذب سنگ پا شده و موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود.

یک سنگ پای خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فواید سنگ پا برای پاهای شما زیاد است و برای پاهای شما مضر نیست اگر به درستی استفاده شود و دارای ویژگی های مناسب باشد. به عنوان نمونه:

    سنگ‌پا باید متخلخل و خشن باشد و بر کف پا خصوصا پاشنه پا کشیده شود.

    در صورتی که پوست ضخیمی دارید، بهتر است مالش با سنگ‌پا قوی‌تر (محکم نه خشن) و طولانی‌تر باشد.

    حتما از سنگ‌پای پوکه معدنی‌، جهت مصارف درمانی و کشیدن سنگ پا استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی از سنگ‌ها یا مواردی از قبیل سفال و ساروج استفاده نکنید.

نحوه استفاده از سنگ پا

    اگرچه خواص سنگ پا کشیدن زیاد است اما عادات مخصوص به خود را دارد.برای این کار ابتدا پای خود را در آب ولرم نه آب داغ خیس کنید؛ در حالت ایده آل برای 10دقیقه؛

    با این کار پوست سخت نرم تر شده و باعث می‌شود کل این فرآیند سرعت بگیرد.

    از حرکات سایشی محکم اما ملایم استفاده کنید. خیلی سخت نکشید.

    به خاطر داشته باشید که برای بهترین تجربه مدت زمانی طولانی به ماساژ بپردازید.

    توصیه می‌شود حداقل 2 مرتبه در هفته و بهتر است شب‌هنگام از سنگ‌ پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌ پا کشیدن، پوست پا بتواند استراحت کند.

    اگر احساس درد یا ناراحتی دارید یا خونریزی وجود دارد، فورا سنگ پا کشیدن را متوقف کنید.

آیا سنگ پا هم به مراقبت نیاز دارد؟

بله، چرا اگر به درستی مورد مراقبت قرار نگیرند، با قرار گرفتن در معرض آلودگی باعث تجمع باکتری‌ها شده و ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد کنند و باعث انتقال میکروب شوند، پس:

    حتما از سنگ پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید.

    حتما بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود.

    حتما سنگ پا را در محیط خشک و خارج از محیط حمام، نگه دارید زیرا محیط مرطوب باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود؛

    هر از گاهی برای ضدعفونی‌، سنگ پای خود را به مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچ‌ها و میکروب‌های آن از بین برود.

پس تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

چه افرادی نباید از سنگ پا استفاده کنند؟

برخی از افراد نباید از سنگ پا استفاده کنند و باید از روش های خاص استفاده کنند تا مشکلات و عوارض خاصی برایشان پیش نیاید و بیماری‌شان تشدید نیابد، ازجمله:

    افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس‌

    افرادی که پوست پای آنها بسیار نازک و حساس است.

آیا سنگ‌پا کشیدن برای افراد دیابتی مضر است؟

در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن و پاها، خون‌رسانی به طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثالهم شود، پس با این اوصاف:

    استفاده از سنگ‌ پا در این افراد موجب بهبود گردش خون و سیستم خون‌رسانی می‌شود.

    از طرفی این که گفته می‌شود بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است، هیچ سندیت علمی ندارد و با کشیدن سنگ‌ پا در افراد دیابتی منافاتی ندارد.

    در افراد دیابتی بهتر است سنگ‌ پا کشیدن آرام و با فشار کم صورت گیرد تا باعث ایجاد زخم و خراش نشود.

کدخبر: 938730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟