پاکسازی کبد در عرض یک دقیقه + فیلم
حجم ویدیو: 7.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

به گزارش رکنا، دمنوش‌ عناب و زرشک یک نوشیدنی گرم و دلپذیر با طعمی ترش و شیرین، سرشار از انواع ویتامن‌ها، مقوی و مغذی، شفابخش برای دستگاه هاضمه، کبد چرب، کاهش وزن، آرامش بخش و ضد افسردگی است و خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در این پست قصد داریم تا طرز تهیه دمنوش عناب و زرشک را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. اگر دنبال دمنوشی برای از بین بردن افسردگی، افزایش شادی، درمان کبد چرب، کمک به لاغری و تقویت سیستم ایمنی بدن هستید؛ حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. ضمنا پس از نوشیدن این دمنوش، می‌توانید واقعا خواب آرام و عمیقی را تجربه کنید.

خواص دمنوش عناب و زرشک

دمنوش زرشک و عناب درواقع ترکیبی از خواص این دو میوه دارویی است. هم عناب و هم زرشک به داشتن خواص فراوان در زمینه‌های درمان کبد چرب، کاهش وزن و از بین بردن افسردگی شهرت دارند.

یکی از دمنوش های رایج که توسط متخصصین طب سنتی برای کمک به درمان کبد چرب توصیه می‌شود، دمنوش عناب و زرشک است. در ادامه به‌صورت مختصر به معرفی مهم‌ترین خواص این دمنوش می‌پردازیم.

    درمان کبد چرب

    تصفیه خون

    خون ساز

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    ضد افسردگی و کاهش اضطراب و استرس

    کمک به داشتن خوابی راحت و عمیق

    تقویت استحکام استخوان‌های بدن

    کاهش کلسترول (چربی) خون

    کاهش وزن و چربی سوزی

مواد لازم برای تهیه دمنوش عناب و زرشک

برای تهیه این دمنوش لازم است تا مواد زیر را آماده کنید.

    حدود 15 عدد عناب

    2 قاشق غذاخوری زرشک

    2 لیوان آب جوش

دستور تهیه دمنوش عناب و زرشک

بسیاری از افراد به دنبال طرز تهیه دمنوش عناب و زرشک برای کبد چرب هستند، این دمنوش را به‌راحتی و در چند مرحله ساده که در ادامه شرح می‌دهیم، می‌توانید تهیه کنید.

    عناب در دسترس چه به‌صورت عناب تازه و یا عناب خشک را برش زده و به‌صورت قطعات ریز درآورده تا بهتر دم بکشد و طعم و مزه پس دهد.

    چنانچه عناب خشک است آن را به مدت 10 دقیقه در آب سرد خیس کنید.

    زرشک را به‌همراه عناب در قوری بریزید و سپس آب جوش اضافه نمایید.

    قوری را روی کتری یا وارمر گذاشته تا به مدت 10 الی 15 دقیقه خوب دم بکشد. حالا دیگر دمنوش آرامش بخش عناب و زرشک آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

خب مشاهده کردید دمنوش عناب و زرشک چقدر ساده و آسان تهیه می‌شود.

نکات تکمیلی:

    این دمنوش مخلوطی از مزه ترش زرشک و مزه شیرین عناب است، درنتیجه مزه ملس و متعادلی دارد. درصورتی‌که مایل باشید می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

    این دمنوش را نباید مستقیما روی شعله گاز قرار داد که جوش بخورد، بلکه باید با حرارت بخار آب یا حرارت ملایم مانند چای دم بکشد.

    سعی کنید به‌صورت دوره‌ای و متناوب از انواع دمنوش‌ها استفاده نمایید. زیاده‌روی نکنید چراکه مصرف بیش از حد هر نوع خوراکی برای بدن زیان‌آور است.

    مقدار مصرف این دمنوش هم به این شکل است که یک فنجان بعد از نهار و یا یک فنجان در عصر مصرف کنید. همچنین می‌توانید دو فنجان، یکی بعد از نهار و یکی بعد از شام میل نمایید. البته در این خصوص بهتر است حتما با پزشک و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید تا بر اساس وضعیت خودتان، نسخه مناسبی را ارائه دهند.

کدخبر: 935607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟