کبدم چرب است چه بخورم؟

به گزارش رکنا، اگر شما هم کبد چرب دارید باید چای سبز، لیمو، انواع توت ها، زنجبیل، عرق خارمریم ، عرق کاسنی، شاه تره، عرق خارشتر، زردچوبه، لبو و آب لبو را زیاد مصرف کنید.

بیماری کبد چرب به یکی از شایع‌­ترین بیماری­‌های این روزهای جوامع تبدیل شده است. دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد: کبد چرب الکلی و غیر الکلی. نوع اول در افرادی که به طور مداوم الکل می­‌نوشند روی می‌­دهد، اما نوع دوم بیشتر به سبک زندگی افراد بستگی دارد. افراد کم تحرک و دارای اضافه وزن که در رژیم غذایی خود از خوراکی‌­های فرآوری شده و سرخ شده زیاد استفاده می­‌کنند، جزو بیشترین مبتلایان کبد چرب غیر الکلی هستند.

یکی از راه‌­های اصلی درمان کبد چرب، صرف نظر از نوع آن، درمان به کمک رژیم غذایی است. همان­‌طور که از نام این بیماری پیداست، در کبد افراد مبتلا به کبد چرب، چربی وجود دارد. در یک بدن سالم، کبد به دفع سموم کمک می‌­کند و صفرا، پروتئین گوارشی را تولید می­‌کند. بیماری کبد چرب باعث می‌­شود که این عضو حیاتی آسیب دیده و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

به طور کلی رژیم غذایی برای کبد چرب شامل دستورات زیر است:

    مقدار زیادی میوه و سبزیجات با فیبر بالا، حبوبات و غلات کامل

    کاهش میزان مصرف قند، نمک، چربی ترانس و کربوهیدرات تصفیه شده و چربی­‌های اشباع

    حذف یا کاهش مصرف الکل

یک رژیم غذایی کم چرب و کم کالری می‌­تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد. اگر اضافه وزن دارید، لازم است که حداقل ده درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید.

کدخبر: 925453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟