رفع کسالت و بی حالی با زعفران

به گزارش رکنا، درمان و از بین بردن کسالت و بی حالی بدین شکل ممکن است که کافی است چند پر زعفران را با یک تکه چوب دارچین و 2 عدد هل داخل آب جوش بریزید. سپس بعد از چند دقیقه دم کنید با کمی گلاب میل کنید.

رفع خستگی با زعفران

زعفران سوپر نگین یکی از پر خاصیت ترین گیاه هایی است که در ایران مورد کشت قرار می‌ گیرد و می تواند نقش بسیار ویژه ای در سلامت افراد داشته باشد. علاوه بر این عطر و طعمی که گیاه زعفران دارد باعث شده است که از این گیاه به طور ویژه در غذاها و مواد خوراکی استفاده شود. از مهمترین خواصی که می توان برای گیاه زعفران به آن اشاره کرد موارد زیر را می توان نام برد؛

    تنظیم فعالیت دستگاه گردش خون

    کنترل دستگاه گوارشی

    تنظیم چرخه قاعدگی بانوان

    شادی آور

    درمان افسردگی

    کمک به عملکرد بهتر و تصفیه کبد

    مسکن

    افزایش فعالیت خون سازی بدن

    کاهش درد مثانه و کلیه

    آنتی اکسیدان

    کمک به رفع خستگی

    کاهش درد مربوط به اسیب دندان

    کاهش استرس و اضطراب و ایجاد احساس آرامش

    کاهش چربی و فشار خون

نحوه استفاده از زعفران

گیاه زعفران را می توان به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار داد و از خواص بیشمار آن بهره برد. به شکلی که گیاه زعفران را می توان دم کرد و آن را در مواد غذایی و هنگام تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد و یا اینکه هنگام تهیه دسر ها و نوشیدنی های مختلف زعفران دم شده را استفاده کرد. این گیاه که نه تنها طعم و عطر دل نشینی به این مواد می دهد بلکه باعث خوشرنگ تر شدن کیک و نوشیدنی ها نیز می شود. علاوه بر این دم نوش های زعفران نیز می‌ توانند مورد استفاده افراد قرار بگیرند و باعث ایجاد آرامش و یا کاهش خستگی و کنترل استرس و اضطراب افراد شود.

طرز تهیه دمنوش زعفران برای کاهش خستگی

همانگونه که اشاره کردیم یکی از مهم ترین خواصی که برای گیاه زعفران در نظر گرفته شده است این است که می تواند باعث کاهش خستگی افراد شود و به افراد احساس آرامش و آسودگی را منتقل نماید. زمانی که افراد بخواهند برای رفع خستگی و خود از زعفران استفاده نمایند می توانند آن ها را به شکل دمنوش آماده کنند و مورد استفاده قرار دهند.

تهیه دمنوش زعفران کار چندان دشواری نیست و افراد می توانند به راحتی این دمنوش را آماده کنند و میل نمایند. برای تهیه دمنوش زعفران کافی است که در ابتدا  سرگل زعفران را خرد کنید و با مقداری آب سرد بر اساس حجم زعفران و حجم دمنوشی که مد نظر دارید مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید. برای اینکه دمنوش مزه دلنشین تری نیز داشته باشد می توانید همراه آن نبات و یا عسل نیز استفاده کنید .پس از ۳۰ دقیقه می توانید دمنوش را از روی حرارت بردارید و میل کنید.

کدخبر: 923243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟