اشتباه حوله ای پس از حمام

به گزارش رکنا، بعد از حمام ، حوله را دور موهای خیس تان نپیچید زیرا موها زمنی که خیس هستند در ضعیف ترین حالت خود قرار دارند و بسیار شکننده می شوند. به جای  آن با فشردن موها آب اضافی آن را بگیرید و اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شوند.

عات غلط پیچیدن موهای مرطوب در حوله

اگر بخواهید موهای خیس خود را پس از حمام مثل یک دستار، بالای سرتان بپیچید، دیگر شامپوها و نرم کننده های تقویت کننده کمک زیادی به شما نخواهند کرد. متخصص پوست و موی نیویورکی، جسیکا کرانت می گوید:«تارهای موها وقتی خیسند، مانند فنر های سستی هستند که کشش و شکستن آنها بسیار آسان تر است.»

بنابرین طبق گفته ی دکتر کرانت، مالش موهایتان توسط حوله، کشیدن آنها و یا پیچیدن سفت حوله به دور آنها، یا برس کشیدن و شانه زدن شدید، همگی می توانند باعث شکستن موها و در نتیجه آسیب دیدگی و وز شدنشان شوند.

اینگونه کنارش بگذارید:

با موهایتان با عشق رفتار کنید. به آرامی حوله را روی هر قسمت از موهایتان پایین بکشید و به نرمی فشار دهید تا آب اضافی موهایتان را بگیرد. دکتر آرلین لامبا، متخصص محصولات آرایشی و رئیس بخش پزشکی موسسه بلاش مد در بتسدا، می گوید:«اگر فقط می خواهید چیزی دور موهایتان بپیچید، از یک تی شرت نخی سفید بجای حوله استفاده کنید. تی شرت نخی با موهایتان مهربان تر رفتار می کند.»

برای گره موها، ابتدا از یک اسپری نرم کننده و یا اسپری مخصوص باز کننده ی گره مو استفاده کنید، سپس با استفاده از یک شانه دندانه درشت، که بیش از حد با کوتیکول موهایتان خشن برخورد نکند، به آرامی گره ها را باز کنید.

کدخبر: 913544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟